17.1. No, niinpä jäi se kirjottelu pyhinä. Mut ei voi mitään, mul ei vaan ollu aikaa. Nyt halusin laittaa ku oon omal läppäril ja on aikaa ku istuskelen 'Dubain Helmen' hotellihuoneessa ja oottelen et tulis illallisaika ku mul on treffit yhen saksalaisen pariskunnan kans kehen tutustuin eilen aulassa. Ne kyseli infosta uima-altaan ja span aukioloaikoja mut ne osaa tosi huonosti englantia, tai rouva, ja mies ei osaa ollenkaan, ja ne on ekaa kertaa tääl, ni mä autoin niitä vähän. No eniveis oli tarkotus syödä yhessä. Eilen olin mun täkäläisen toimiston pomon Bellan ja yhen Fredin kans baarissa. Tosi hieno mesta. Mä rakastan Dubaita. :)

Siis, mä tulin tänne alunperin aikomuksena olla ke-su ja vähän kattoo miten mun porukat hoitaa hommansa ja miten ne hommat ylipäätään sujuu. Mut näil on firman loma maanantaina ja ne kutsu mua mukaan kamelisafarille ja viettään iltaa beduiiniteltassa, ja mä suostuin sit ku ne niin kauniisti pyys. Et lähen takas USA:n vasta tulevana keskiviikkona. Huimaa pikkusen ja särkee jäseniä, ku vilustutin ilmeisesti itteni torstaina Brüsselissä ku oli koneen vaihto ja niin paljon luppoaikaa et vietettiin se matkaporukan kans kiertokäynnillä cityssä, ja siel oli oikeesti ihan helvetin kylmä eikä porukoilla ollu oikeen talvivaatteita - kellä nyt olis kuka tänne on tulossa? Ja pää on kipee ja noi poskiontelot. Laitan vielä ennen illallista tollasen aspiriini+C-poretabletin itelleni. Lämpimään veteen. Olis mul ihan muita särkylääkkeitä kans mut en oikeen haluu niitä syödä jos juon illallisella viiniä, ku ne on aikas vahvoja. Saattaa tulla tästä kaksosanen juttu jos en kerkee lopettaa ajoissa. Et postaan sit huomeen jossain vaihees. Pitäs yrittää ottaa huominen vähän iisimmin ja tilailla kuumaa teetä huonepalvelusta et on sit maanantaina kunnossa safarilla. Mä en oo ikinä istunu kamelin selässä, et mitenkähän se onnistuu...

Shade on nyt ilmeisen tosissaan muuttamassa "pois kotoa". Mä yritin sitä pehmittää et ottas apua vastaan keiltä sitä haluu auttaa, sopivan asunnon hankinnassa ja alustavissa raha-asioissa. Tietty on ymmärrettävää ettei se haluu olla ikäänkun riippuvainen meistä aikuisista ja et se haluu itsenäistyä ja tehä omat virheensä jne. Se on nyt kans sen Joshin luona kuka on sitä jotain 4 vuotta vanhempi ja ilmeisesti ihan vaan kaveri. Sano puhelimes eilen et siitä tuntuu jotenki epämiellyttävältä mennä kotiin just nyt. Osittain sen takia ku Birdy on siellä. Ja muutenki. Mun piti sille monta kertaa sanoo et kukaan ei oo vihanen sille sen takia et se haluu muuttaa omaan kämppään. Ku sehän on vaan ihan luonnollista ja aikuistumista. Mut se edelleen ilmeisesti jotenki pelkää B:tä ja sen reaktioita asioihin. Varmaan ihan ymmärrettävää. :P Onhan niillä takana usean vuoden parisuhdeväkivallan kierre ynnä muuta kivaa.

Puhuttiin siitä kans ku Shade on vähän epävarma noitten kavereittensa kans ja ku se ei voi kertoo niille kaikkee itestään. Ku se sano ettei se voi olla "luonnollisesti" Joshin kans ja pitää salailla asioita. Mut onks se sit sen arvonen ystävyyssuhde jos pitää salailla? Mun mielestä ei. Ja olis kaikille osapuolille helpompaa jos se on rehellinen. Ku se ei varmaan olis kivaa sekään jos sen kaveri saa muita kautta tietää Shadesta asioita mitä se on salannu yms.

Nyt on pakko lopettaa ja mennä heittämään se aspiriini kitusiin ku ei pysty oleen. Palailen sit huomenna.

20.1. Mitään huomenta siitäkään tullu. Olin ihan kipee lauantai-illan ja yön ja suuren osan sunnuntaita kans. Onneks meni ees toi eilinen reissu ihan hyvin ku veti aina välillä aspiriinia, ja siel teltassa ne tarjoili teetä ja mä join sitä varmaan litran. Kiva reissu, eikä se kamelilla ratsastaminen ollu niin vaikeeta ku kuvittelin. Et vaikeinta siinä oli eka sen selkään pääsy, ja sit alastulo. Tänään oon ollu duunissa ja kuunnellu musaa. Ja meilaillu porukoille eri asioista. Pää on viel vähän kipee välillä. Join tos vähän aika sitten teetä, eka kertaa tänään, ja sen jälkeen aloin voida taas huonommin. Voi kans johtuu ilmastonvaihdoksesta ku duunis oli ilmastoitu ilma ja sieltä tos iltapäiväl ulos helteeseen ja sit takas viileeseen hotelliin. :P

Emmä nyt jaksa noista duunijutuista mitään laittaa. Ihan tarpeeks taas hermoiltu niitten takia. Tääl olis porukkaa ketä kiinnostas lähtä mukaan jos mä sen kolmannen toimiston meinaan perustaa, Sveitsiin. Ja nää täkäläiset porukat on ikäänkun paljon innokkaampia ja hoitaa hommansa innokkaammin ku suomalaiset. Ehkä se johtuu siitä ku tää mun täkäläinen mesta on vielä niin uus ja nää porukat ketkä on täällä töissä on kokeneet vaan nousukauden eikä mitään isoja laskuja niinku alkuperänen firma. Eikä tunnu vielä pahemmin tää nykytalouskriisikään. Joo mut silti mä oon vähän vielä epäröivällä kannalla kandeeko just nyt laajentua. Mul ei oikein riittäs porukkaa ja pitäs palkata uusia ja niitten "tutkimiseen" mul ei oikeestaan oo aikaa. Siis et ottaa selville millasia ihmisiä ne on ja millanen työmoraali niil on jne. Et jospa katottas eka miten tää vuosi menee ja mietittäs sit uudestaan asiaa. Ja mul saattas olla halua laajentaa tota ohjelmointi- ja ohjelmankehittelypuolta seuraavaks. Vaikka siis täl hetkellähän sen hoitaa yhteensä 3 ihmistä ja enin osa on just sitä ohjelmankehittelyä yhessä SD:n kanssa eikä siihen oikeestaan tarvita enempää väkee sotkeen. Mut sitä vaan vähän meinasin et jos me yritetään SFS:ää kehittää vähän taas vaihteeks, ni siihen vois ottaa uusia tyyppejä mukaan kellä on ehkä uusia näkökulmia asioihin ja uusia "kykyjä". Jos siis olis tähtäimessä saada SFS muuallekin kaupaks ku pelkästään SD:lle, ja jos sitä yrittäs yksityisille myydä. Joo, sellasta.

Mul olis täs kyl vielä duunia ku työkännykkään oli tullu näköjänsä parit viestit ja mailboxiin oli tullu kans jotain, mut ehkä en tänään jaksa niitä käydä läpi. Lähen kohta syömään jotain maukasta ja sit meen poreammeeseen lojumaan. Tai, koska työnarkomaani olen, alan puuhailla ton uusimman projektin parissa. Mikä mun tarvii hoitaa ihan itekseni enkä voi pyytää apua keltään ku tässä interior design -projektissa on vaan yks työntekijä - meikä itte. Pienempi juttu tää olis ku se edellinen minkä tein Dubaissa, mut vaatii varmaan mun läsnäoloa täällä vähän useemmin tänä keväänä.

*Tauko*

Oli pakko vastata tohon ku yksityiskännykkään soitetaan. Työkännykkään en aina vastaa ku en haluu joskus et häiritään jollain jutuilla mille mä en voi mitään. Kävin kans syömässä täs välissä. No joo, mut eniveis oon menos Suomeen helmikuun alussa jokskin aikaa, en tiiä viel miten kauan oon se riippuu ihan olosuhteista. Sattuu ilmeisesti ihan hyvään saumaan. Oon varmaan pari viikkoo. Ku B menee helmikuussa Halon kaa NB:n käymään eikä tiiä miten kauan ne siel on, tai voi olla et Halo jatkaa sieltä takas Suomeen ja B jää sinne oleen kuukaudeks. Ni mä menisin sit jotain 15. tai 16. päivä takas rapakon taakse ja asusin sit B:n talossa niin kauan ku se on poissa. Se tarttee sinne eniveis jonkun kattoon kasvien ja kalojen perään. Et vois olettaa et Shade olis siel siihen asti ku mä meen sinne ja se vois sit taas asuu missä lystää sen jälkeen.

No, mä lopettelen täs nyt pikku hiljaa ja siirryn piirteleen mitä nyt tulee mieleen noista kuvista mitä noi tyypit lähetti. :)