Vähän vielä tökkii tää kirjottelu. Mut eiköhän se siitä. Joulu tulee. Ja sain tänään kuulla mitä suunnitelmia jouluks ihmisillä on. Siis Erinillä ja Shadella. Ne halus järkätä "joulubileet" jossain mihin tulis kaikki ne ketkä ei juhli joulua perheidensä luona. Halo sinne soittaan jne. Ja se kyl varmaan suostuu jos Erin sitä pyytää. Erin oli luvannu et kattelee jotain locationia millä olis tarpeeks iso kapasiteetti. Joo mut siis ei yhtään huono ehdotus Shadelta, kenen idea se alunperin oli. Se halus et ollaan kaikki yhessä. :) Sopii mulle, ku mä oon muutenki aina yrittäny viettää joulua kavereitten kans.

Tapasin äitini ku se oli täälläpäin ma ja ti. Käytiin shoppailemas cityssä ja sit syötiin täälläpäin kiinalaista. On sekin ihminen vanhentunu ihan sairaasti. Ihan muutamassa vuodessa. Tai ainaki tuntuu siltä. Ku ei me pidetä hirveesti kontaktia eikä nähä kovin usein. Mut rahaa sillä näkyy olevan edelleen ihan tarpeeks, et voi mennä ja ostaa jonku sairaan kalliin talvitakin ihan tosta vaan. Ja sit katteli jotain hameita jotain tiettyy tilaisuutta varten, mistä se ei tietty mulle puhunu muuta ku sen mikä oli pakko. Kyselin sit meilitse velimieheltä siitä ja se kerto et enon tyttöjen konsertti on joskus 21.12. ja sinne se oli varmaan menossa. Toinen soittaa huilua ja toinen viulua ja ne vetää jotain hienoja duettoja aina välillä. Ne on mua aika paljon nuorempia ja mä oon ne viimeks nähny jotain 10-vuotiaina. Lahjakkaita lapsia. Ja sellasta lahjakkuutta minkä mun vanhemmat hyväksyy. Ku mun lahjakkuushan ei oo mitään niitten silmissä, ja mun firma on pelkkä harrastus ja pelleilyä vaan. Niinpä. No, kyl äiti sit osti mulle kans jotain ku näki sen kai velvollisuudekseen. Sain pitkän vihreen kellohameen mikä on kyl ihan ihana. Sellanen oliivinvihree. Mullon yks beige tunika mis on kirjailuja ja mikä sopii niinku nakutettu sen hameen kans. Siinä olis jouluvaatteet...

Jouluks en aio tänä vuonna tehä mitään pipareita tai muita ruokia. Ku en kerta oo täällä, eikä huvittas syödä niitä jämiä sit pitkin kevättä niinku muuten aina on tapana. Ei täl kertaa. Jos Ake haluu pipareita niin saa kyl itte vääntää. Mä voin antaa sille pari helppoo ohjetta jos se haluu.

Joni oli tääl tänään ku mä siivoilin. Kyseli et mis Kimmo on. Mut se nyt on kans sellanen et se joskus katkasee kontaktit kavereihinsa... Joo ei se vastannu kännykkäänsä, ja mä jo kyselin Rayltä et voisko se yrittää soittaa, ku Kimmo ei joskus vastaa mun soittoihin, mut ei se kai oo vielä tehny mitään. Siis se on just nytte kans Suomessa, mut sen joulusuunnitelmista ei oo tiedossa mitään. No enivei ruokin Jonin sit samantein ku se vaikutti olevan vähän huonossa kunnossa. Söi innolla mun eilisen itetehdyn pizzan jämät. Se ei oikeen maistunu mulle jostain syystä. Et hyvä ku joku sen söi. Mä patistelin sitä kans vähän et menis lääkäriin. Verikokeista vois käydä ilmi mikä sillä on. No, jos se ei viikon päästä oo vieläkään tehny mitään ni mä vien sen henkilökohtasesti vastaanotolle.

Se sitä Kimmoo etti lähinnä sen takia et olis kysyny maksaaks Kimmo sen matkan jos se lähtee ens vuoden alussa käymään rapakon takana. Eikä se kovasti salaillu sitä mistä syystä se sinne nyt hinkuaa. Heh. Ei sillä, kyl se seksikumppaneita lähempääkin varmaan löytäs... Mut jos se kerran välttämättä haluaa ni voin mäkin sitä sponsoroida jos Kimmolta on rahat loppu. :) Ja jos se sattuu samaan aikaan tulemaan ku mä oon siellä ni mä voin hoitaa sille majapaikan ja huolehtia muonituksesta ynnä muusta.

Nyt mun pitäs itseasiassa olla jo työn touhussa... Lupasin Oliiville tehä adventtikranssin ja ovikranssin, siitä vastapalvelukseks et se oli täällä kastellu mun kukat ja siivoillu sillä aikaa ku mä olin poissa. Ku Juhahan ei voinu ku se istu tutkintavankeudessa. Se on nyt siellä minne se haluskin ja käy terapiassa, ja pääsee joululomalle jonka se varmaan viettää kavereitten kans jonkun kotona. Mä olin sitä toissapäivänä kattomassa lyhyesti ja ihan hyvin sillä vaikutti menevän. Onhan se tietty tavallaan sääli et siltä nyt menee niin paljon aikaa hukkaan, mut ehkä se kans auttaa sitä ajattelemaan asioitaan ja saamaan selville mitä se elämältään oikeesti haluu. Ku ei se voi koko ikäänsä viettää sillä tavalla ku tähän asti. Tai no voi, mut ei se mitään hirveen ihailtavaa elämää olis. Ja ku mä tiedän et se ihan varmasti haluu muutakin ku huumeiden kans pelaamista ja yhen yön juttuja. O.o Joo mut nyt mun pitää lopettaa ja mennä muihin töihin. Jotain ruokaakin vois yrittää syödä, vaikka nuudelisoppaa tai vaan patonkia, ku en oo oikeen syöny vielä mitään tänään.