Kivaltahan siellä näytti. :) On niin ihquu muuttaa sinne. Vaikka vaan jotain kuukaudeks niin silti. Ja vaikka siihen sisältyy ehtoja mitä meikäläisen on vähän vaikee sulattaa, niinkun ettei saa hiiskasta sanaakaan siitä kellekkään, tai niinku et missä se sijaitsee, ees kaupunkii en saa mainita vaikka voi sen ehkä joku arvata jos mä enempi siitä kirjottelen millasta se elämä siellä on. E oli tiukkana ku mä yritin luistaa joistakin säännöistä - ei onnistu.

Siellä on nyt aineskin akvaario jota mun ei oo vielä tarvinnu yksin hoitaa. Se kundi kuka siinä asuu on ollu melkein koko aika mua auttamas sen kans ku ne kalat on sairaita tai jotain. Vaikuttaa kyl ihan siedettävältä ja helpolta hommalta. Mä saan pyytää yhtä naapuria avuks siihen hommaan, mut mä tapasin sen kaverin yhen kerran eikä antanu ihan täyspäistä kuvaa ittestään. Jotenki omituinen. Vaikee sanoo et missä määrin, mut se oli aika hiljanen, kuunteli enimmäkseen mitä mä (suulas kun oon) sanoin tai mitä se toinen kundi. Se niitten suhde tuntuu olevan jotenki omituinen. Jos sen nyt näin sanois, et ne on kun X ja Y akselit ja ne kohtaa vaan yhdessä pisteessä, meinaan origossa, ja muualla ei, eikä ne tunnu sopivan mitenkään yhteen ellei just satu oleen siinä origossa. Et ne on täysin eri aaltopituuksilla tai jotain. X:n (talonomistajan, jos nyt alkas kutsuu niitä noilla "nimillä") kans mulla synkkas hyvin. Ja se tuntu tosi helpottuneelta etten mä oo mikään moralisti tai niuhottaja, ja et mun kans oli helppo puhuu ja se pysty mulle uskoutuun. Jotenki. Ja Y:n kans sit ei. Mut ei voi mitään. Joittenki ihmisten kanssa ei vaan tuu toimeen ihan miten paljon sitä yrittääkään.

Sit siellä on tosi kiva terassi/parveke, kaks autotallii, pihaa ympärillä ja palmuja kasvaa takapihalla. Aika hoitamaton piha ku ne ei jaksa hoitaa sitä. Siis tää kundi sano et on jotenki idioottimaista kastella nurmikkoo ku se kuivuu kesällä, ku maailman juomavesivarat on niin niukat. Siis pointti sille, mut tuntuu et se on VÄHÄN kans joskus epäselvä tyyppi ku muuten siltä tulee ulos vaan melko ala-arvosta juttuu. Et se ei oo mikään korkeakoulutettu maailmanparantaja ja humanisti (ja kas, sekin on nisti). Et kielenkäytöstä huomaa heti et se on vähän syrjäytyny, niinku jo lapsesta asti ku ei välitä ees yrittää puhuu viisaita. Äh, vaikee selittää tota. Ja nyt vähän taas takkuilee tää suomi ku tuli niin intensiivisesti käytettyy "kolmatta kotimaista". Mä puhuin R:nkin kans englantia välillä. Ja sille on kans suomi täl hetkel vähän vaikee ku se asuu "siellä" nyt aika paljon.

Keittiö, olkkari, toimisto, kaks huonetta, kummallekin oma huone mut mä valitsin nukkuu kellarissa ku siel on sellanen lastenhuoneeks sisustettu kammari. Tykkäsin siitä heti, jotenki, oli mukavat värit ja vähän sellanen "bubbly" ja ilonen. Ja heti vieressä on "ruokakellari" mistä löytyy ihan kaikkee - tai pitäs löytyy mut eipä löydykään just nyt et tarvii täydentää varastot. Käytiin kattelemas mitä kauppoja on lähellä ja mistä mä saan kaikkii ruokia ja muita tavaroita, ja mis on metroasema, ja sit mä olin E:n kans keskustassa ja kateltiin vähän niitä sen mestoja ja mä sain jopa kartan mihin on merkitty kaikkii klubeja ja muuta mihin mä pääsen puoleen hintaan tai VIP:nä. Ja hätänumerolistan sain kans. Et mihin soittaa minkäkin vaivan takia. Niinku lähinnä tietokoneen kans jos ilmenee ongelmia tai talon, tai oman pään tai jaksamisen tai mitä nyt kaikkee saattaa käydä. E:n lista mitä se käyttää itekin. Sain kans sen lakimiehen numeron jos sellasta asiaa tulee, ja sit yhen toisen kaverin numeron joka jotenki välikäsien kautta hoitaa sen talon omistajan asioita. Jotenki tosi monimutkanen systeemi kun pinnan alle kurkistaa. Mut kaikki pitää varmistaa, ja kaikki terotti mulle et täytyy antaa itestäni mahollisimman stabiili ja hyvintoimeentuleva kuva, mut sehän on mun päähommani muutenkin.

Joo, X:n kans kokattiinkin jo yhen kerran yhessä, ku sillä oli tylsää ja se tuli käymään ja mä olin ilonen et se tuli, ku oli toka ilta ja vähän yksinäistä. Se sano et voi lähtä mun kaa johonki jos mä haluun vaihtelua, ja mä sanoin et tuskin mä pitkästyn tai mitään ku hommia on riittävästi heti ku saan sinne oman koneen, et siis pääasiassahan mä istun koneella joka päivä ja pakerran näitä omia juttujani. Joo emmä nyt sitä voi X:ks alkaa sanoo ku se olis kunnianloukkaus mun yhtä toista kaveria kohtaan kenen nikki, tai siis sen lyhenne, on X. Et se on X ja siihen on tottunu ja niin on hyvä. Talon omistajalla on kans nikki mut emmä sitäkään voi käyttää ku se johtuu liian suoraan sen nimestä. :(

No sanotaan sit vaan talon omistaja. Tai "tää kundi" joka on mun nimi kaikille mahollisille tyypeille ketä sattuu tapaamaan, tutuille ja tuntemattomille. Tarvii lopetella taas vaikka kyllä mä saisin itestäni juttuu ulos vielä vaikka kuinka. Kello jo kymmenen, hupsista. Ei mulla niin hirveen yksinäistä ollu siellä muuten kun ne ekat kaks päivää, vaikka tapahtu kaikkee niin oli silti aika hiljasta - no joo ku oli vähän ku lomalla omasta elämästään ku ei ollu omaa konetta siellä. Ei ees läppäriä ku siitä hajos just ennen matkaa akku. Ja laturihan tarvii sellasen väliosan ku niillä on eri pistorasiat. Tai siis eri virta. Mut emmä sitä tiiä et kumpi on meillä ja kumpi niillä, tasa vai vaihto. Ei tollasia pysty muistamaan. Et kyllä siellä tuli sit totuttelun jälkeen ihan hyvin toimeen ja ihmiset oli jotenki ilosempia ja ystävällisempiä ku täällä (ei millään pahalla rakkaat suomalaiset), mut tietty siellä on se leveysaste ja ilmasto vähän eri kun täällä...

Ja ekan päivän mä oikeestaan vietin nukkuen ja aina välillä ku havahtu ja katto kelloa niin ihmetteli et ei voi olla... Mut siis arki on arkea oli missä tahansa ja ihmisillä on paha olla ihan joka puolel maailmaa, sekin taas kerran tuli todettua. Et ei niinku johkuun suhdeongelmiin auta se et matkustellaan ku sit ku ollaan kotona ni ne ongelmat on taas läsnä. Tai mihinkään muihinkaan ongelmiin. Nää kaks tyyppiä yrittää nyt jotenki muuttaa elämiään ja mäkin siihen tuon oman panokseni miehittämällä sitä taloo, ku ne kuitenkin haluu molemmat jatkaa suhdetta ja on valmiita kokeileen ihan kaikkee. Joo enempi ens kerralla. :)