Kävi sellanen juttu ettei mun tarvi noita verhoja itte ommella. ^^; Yks nettikaveri lupas ommella ne mulle, ku se on kiinnostunu ompelusta ja tekee osan vaatteitaan itte. Se oli mun grillijuhlissa, Mara toi sen mukanaan ja ihan kiva oli. Vaihteeks. En oo nähny tät Oliivia aika pitkään aikaan. Joskus talvella viimeks jossain mun bileissä. Joo mut sen kans oli hyvä puhuu kaikkee sisustuksesta. Se sano et on tehny itte kämppäänsä verhot ja peitot ja sohvatyynyihin uuet päälliset et cetera. Löyty joku sellanen taso sen kans mitä ei oo ollu ennen. Et ennen mun välit siihen on ollu ystävälliset mut melko viileet, ku se ei niinku oo kuulunu näihin kuvioihin, ja nyt tuli sellanen tunne et se vois kuuluu, siis mun puolesta ja mähän näköjään määrään aika paljon siitä mitä mun sosiaalisissa kuvioissa tapahtuu, tai ketä tulee niihin mukaan. Et yleensä sellaset jää vaan ulkopuolelle kenen kans mullei oo mitään puhuttavaa, tai kehen ei löydy "yhteyttä".

Oliivi on kans ollu omasta puolestaan melko vetäytyvä, tai ei oo tungetellu. Siihen mä muuten tutustuin eka kerran ku se tuli chattiin roikkuun meiän kanavalle, ja sit lopulta kävi ilmi et se etti yhtä kaveria kuka kuoli aika kauan sitte (eikä siitä tiedä vieläkään et oliks se itsemurha vai joku onnettomuus vai murha, se on surullinen juttu eikä huvita siitä paljoo haastella), eikä se tienny sen kaverin kuolemasta mitään ja mä sit kerroin sille. Mut se jäi jotenki roikkuun mukana ja sehän tuntee Maran ku ne on samas koulus, tai ne sillon oppi tunteen kans toisensa. Et Oliivi on ollu nytte aika pitkään vaan jotenki sivullinen, mut nyt mullon sellanen tunne et siihen voi luottaa - ja se on tärkeetä et pystyy luottaan toiseen eikä tarvi pelätä mitään selkään puukottamista tai kavallusta.

Muuten oli kyl aika paljon väkee taas grillaamas ja omia ruokia ne toi kans, ja omia juomia osa ja Halo tietty "kasviravintoa" ja pisti sitä jakoon kans.

Mullon just nyt taas hirvee pääkipu. Varmaan osaks johtuu säästä ja osaks siitä ku oon taas ollu paljon koneella, tuijottanu ruutua silmät kierossa. Ne remonttihommat toi vähän vaihteluu tähän viikkoon ja sit noi ostokset. Ake ei jaksanu tulla maalaamaan ku sillon vähän huonompi kausi meneillään ja se suree sitä ettei sil oo ketään, siis vakituista. Onhan sil ollu suhteita yhteen jos toiseenkin kaveriin mut ne on kaikki yhen yön juttuja ja se kaipais varmaan kans jotain pitempää juttua välillä. Niinku meikäläinen. Mut ei vaan osu sopivaa kumppania kohalle. Ei voi mitään. Joo mut Halo oli sit sitä tuuraamassa ja se ja Juha nikkaroi sen penkin. Mut se ei vielä oo ihan valmis. Päällys puuttuu ku ei löydetty lähimmästä kaupasta sopivaa parkettia eikä oo saanu kukaan vielä aikaseks käydä muualla ettimässä. Eihän se varmaan iso homma olis ku mulla on selvä kuva mielessä et millanen sen pitäs olla.

Mul meni yks pitkähihanen maaliin mikä oli vierashuoneessa sängyn päällä ja se hiha kurkotti sieltä muovin alta ja tietty just siihen pitää roiskua sitä beigeä maalia - tummanpunaseen kankaaseen. Kiva. Mietin et sen vois ehkä korjata silleen et leikkaa siitä ranteen kohalta pätkän pois ja ompelee siihen pätkän jotain muuta kangasta, niinku katseenvangitsijaks, tai leikkaa molemmista ranteista pätkän pois ja laittaa jonku intialaistyylisen kankaan niihin. vaikka sellaset leveet hihat.

Joo mähän sain tässä taannoin tarjouksen asua siellä B:n "uudessa" kämpässä vuokralla, sillon ku mä meen sinne. Se tarvii rahaa (eikä muuten oo vieläkään maksanu velkojaan ja mä alan jo pikkuhiljaa hermostua), mut ei se vuokra paljoo olis. Vaan sen verran et kannattaa eikä tuu mulle liian kalliiks. Joo. No nyt me on meilailtu asian tiimoilta ja mä varmaan saisin asua siinä pitempäänkin tai aina ku oon siellä. Et muut ajat se olis tyhjänä. Musta tuntu vähän hölmöltä et se kämppä on sit ihan mua varten eikä siihen muuten oteta muita vuokralaisia, joo, et mietin olisko mun kannalta mahdollista maksaa niistäkin ajoista jolloin mä EN ASU siinä. Hinta on täl hetkel noin 400 euroa kuussa, mikä on tosi vähän sillä sijainnilla/liikenneyhteyksillä. Ja aikomus olis niinku maksaa 400-500 euroa kuussa siitä sillon ku mä siinä asun, ja luppoaikana jotain 150-200 (mä nyt käytän euroa enkä dollaria et on lukijalle helpompi hahmottaa). Mä elän normaalisti tosi säästäväisesti et sinänsä tollanen raha ei oo hirveen iso meno, kuuta kohti, ja jos mä nyt kumminkin siellä meinaan useemmin käydä käväsemässä niin olis kannattavampaa toi kun jos asuu hotellissa ja syö ravintolassa. Enkä mä hirveesti tykkää asua pitkiä aikoja hotellissa ku se kumminkin on niinku "vieras" paikka. Ja tosta mestasta vois tulla mulle vähän niinku kotipaikka. Joo tälläsiä on suunniteltu.

Ja kuulin muuten et B on nyt kolmen klubin omistaja, vaikka ne kaks on aika räkälöitä. K järkkäs sen yhen jolla on sopiva nimikin: The Hole. Ja kuulema aika hirveessä kunnossa. Ja se kolmas mesta on siel sen kotikaupungissa, sekin aika pieni ja nuhjunen. Joku sen kaveri oli myyny sen sille ku ne ei itte enää jaksa hoitaa sitä. Eikä se vissiin niin hirveesti tuotakaan et sitä olis kannattavaa niille pitää. Mut B:lle on pienikin tulonlähde aina kannattava juttu ku sillä ei oo tähän mennessä ollu mitään kiinteetä tuloa. Et ne jutut mitä se tekee K:lle tai E:lle on aika kausiluonteisia. Eikä niistä vissiin saa tarpeeks et se riittäs elämiseen. Joo, heh, B sano et ihme kuinka paljon rahaa säästyy ku lopettaa tolkuttoman huumeitten kans läträämisen. Sehän on/oli pahassa koukussa ja yrittää nyt olla kuivilla... Viimenen retkahdus sillä oli sillon ku mä olin niillä ja S meni ihan paniikkiin ku kuuli. Joo mut eipä siitä muuta. Niillä oli kaikkee lomasuunnitelmia ja B mainosti et olis hyvät bileet nyt perjantaina (huomenna) eli siis juhannusaattona. On the island @ Orion Island.

Ja mitä kaikkee muuta mä missaan ku en oo siellä. Olisin kuulema voinu lähtä niitten kaa Meksikoon heinäkuussa, ku mä sanoin et en varmaan oo koko heinäkuuta. Tai se olis voinu esitellä mut isälleen ku se tulee sen velipuolen kaa käymään. Ei siis biologinen isä vaan sen mutsin uus mies kuka on hyväksyny B:n pojakseen. Joo mutsiinsa se ei oo väleissä... Se on vähän kummallinen juttu. No joo, uus isä on musta. Mut ilmeisesti ainaki osa sen perheestä oli hyväksyny sen ku kerta ne salli sen seka-avioliitonkin. B ei halunnu siitä paljoo kertoo eli vois arvata ettei ihan kaikki mustat sukulaiset oo tykänny siitä et se kuuluu perheeseen. Vissiin sen taustan takia enemmän ku ihonvärin. Joo mut ei mun pitäny nyt siitä jauhaa. Postaan tän ja lähen viemään niitä kankaita Oliiville.