Olipas taas pitkä aika etten kerenny mitään kirjotella. Nyt pitäs saada ittensä rauhottuun, tai siis mä oottelen täs et alkas toi aine vaikuttaa. Ja edelleen B:n lääkkeillä mennään. Eilen meni muuta, mitä ei olis tarttenu ja tuntu jälkeenpäin et se oli väärin et sen olis voinu säästää, mut ei pystyny rentoutuun yhtään ni aattelin et vois sellasen ottaa. Joo ei nytkään kyl oo helppo rentoutuu. Mut ei silleen niin hirvee stressi ku joskus. Oikeestaan ihan rennosti on voinu ottaa noi hommansa.

Sain täs tehtyy uuden diilin E:n kans siitä yhteistyöstä, liittyen lähinnä SFS:n kehittelyyn ja siihen minkä ohjelmien kans se sopii yhteen. Siis mehän tehtiin se sopimaan lähes yksinomaan niitten SD:n ohjelmien kans yhteen, mut oli jotain sellasta kans et ku se kerran toimii myös yhes Chaosin kans ni jos siitä vois jatkaa kehitteleen siihen suuntaan et se tulevaisuudessa toimis vielä paremmin sen kaa yhes. Ja mullon vähän ruosteessa tää suomenkieli. Tai siis kirjotuskieli. Ja jalat kipeet. Tänään koko päivän tuol työmaalla ja paikasta toiseen juoksentelua. No joo SFS on nyt kyl lepovaiheessa, et ei oo tarkotus taas uutta versioo ihan heti tuoda markkinoille, et ehkä parin vuoden päästä, ja riippuu paljon siitä kysynnästä, ja siitä ku E oli tehny jonku diilin niitten Chaosin tekijöitten kans ja sanonu niille et niitten pitäs ehkä ottaa yhteyttä meikäläiseen ku SFS on mun tuote, ja ottihan ne jo yhteyttä mut ei sovittu viel mitään erityisempää ku tartteis käydä videokonferenssin sitä ennen ja tartteis Freyn siihen mukaan, eikä oo nytte ollu sopivaa aikaa mikä sopis kaikille osapuolille. Katotaan tammikuussa. Nyt on kaikki joulujutut ennen
mitkä vie huomioo.

Joo tänään oli se päivä ku kävin The Holessa B:n kans, nyt ku se tuli takas viime maanantaina, ku sehän oli siel "muualla" kolme viikkoo. Katottiin et onks mitään mistä se ei ehkä tykkää tai mitä se haluu et tehtäs eri tavalla, mut se oli ihan tyytyväinen kaikkeen. Katteli mun piirustuksia loungen sisustuksesta, niitä tuoleja lähinnä, ja meinas et sinne vois laittaa johonkin paikkoihin antiikkituolit, jos löytyy jotain vanhoja
kiinalaisia tms. Mä halusin jotain modernimpaa ja M on metsästäny mulle sopivia tuoleja, mut ei olla vielä löydetty Sitä Oikeaa. Muuten se oli vaan sellasta et B katto vaan ja nyökytteli ja sano et se on tyytyväinen mun työpanokseen ja kaikki on kunnossa eikä sil oo mitään valittamista. Sit ku lähtiin takas, tai se lähti kotiin ja mä M:n luo, ni se sano et se luottaa siihen et mä teen siitä paikasta jotain erikoista. Onhan se kiva kuulla, mut ei se varsinaisesti stressiä vähennä.

Mul on ollu jo monta päivää karsee pääkipu, johtuu osittain säästä varmaan ja sit osittain siitä ku on just toi stressi ja ku mä istun kans paljon koneella, melkeen kaiken vapaa-aikani. B suositteli mulle joogaa, ja kyl mä sitä vähän yritin taas. Oon joogannu kyl ennenkin mut jotenki ei vaan oo ikinä kunnolla aikaa.

The Hole on kyl ihan hyvässä vaiheessa, et alkaa olla jo kaikki isot hommat tehty, kaikki rakentamiset, et nyt siirrytään kohta viimeistelyvaiheeseen ja saa paikat maalia pintaan ja sohvat täytteensä ja lattiat hiotaan ja siivotaan ja sit alkaa kohta jo olla sisustusvaihe käsillä. Ja ne kaikki yksityiskohdat. Mullon joskus vaikeuksii niitten kans. Et ei vaan huomaa jotain, tai kiinnittää enempi huomioo kokonaiskuvaan. Ja ku tulee tälläsiä et baariin tarttee laitteita. Alakerras on tavallinen baari ja loungessa pitäs olla silleen et
saa myös kaikkee välipaloja, finger food etc. Jotain pientä suolasta mikä tarjoillaan pöytiin. Siel on aika paljon valkosta väriä, sohvat on valkoset ja verhot ja osa seinistä, mut niitä pitäs piristää värillisillä valoilla ja sinne tulee öljyprojektori ainaki yhteen kohtaan, ellei jopa kahteen, mut se juttu pitää ekana testata käytännössä. Sellasia. Saadaan varmaan valmiiks joskus tammikuun loppupuolella, ku joululomat täytyy pitää. Mä lähen 17. päivä takas Suomeen, pidän kunnon joulujuhlat kotona, ja tarttee sen viikon
etukäteen aikaa valmistella ja leipoo kaikkee ja koristella kämpän. Ja tän nykyisen suunnitelman mukaan tuun sit 2. tai 3. päivä tammikuuta takas. Ja sen ajan hommat seisoo tuol.

Niin joo, S ei kestäny olla tääl ku B kuljeskelee ympäriinsä turpa rullalla ja kunnon mustelmat kaulassa, ja ku mä sitä masensin sillä jutulla et tää on aikuisten maailma eikä täs oo paikkaa S:lle ku se on vielä lapsi, ja jos se eläis normaalia elämää ni kaikki olis sille paljon helpompaa, ja se lähti perjantaina takas sinne missä se on kasvanu. Asuu pari viikkoo sen muijan luona kuka siitä ennen huolehti. Niinku kokeilee et tuleeko toimeen silleen. Mut B oli pannu sen lupaan et tulee takas jouluks. Et toisaalta mua kyl kiinnostas
viettää joulu tääl, mut päätin silti et meen takas Suomeen ku on mul vähän ikävä kavereita ja mun kotia, ku tääl mä joudun jatkuvasti muuttaan paikasta toiseen, ja nukkumisjärjestelyt on ollu vähän huonot: siitä asti ku B tuli ni ollaan nukuttu kolmestaan S:n sängyssä, paitsi S alko sit tiistaina nukkuun sohvalla, ja B kyl sanoki nyt et se laittaa sen makuuhuoneensa kuntoon viel ennen joulua ku se on vähän rasittavaa S:n
huoneessa elellä. Joo, ja se on aikeissa laittaa kellariin siihen lastenhuoneeseen pienen temppelin, ja heittää ne lastenhuoneen kamat hevon kuuseen. No, kai se ne jotenki saa myytyä. Se temppeli-idea sil oli ollu jo kauemmin, et ei se siitä tullu ku E maanantaina ku oli tääl ni puhu et sen pitäs laittaa itelleen joku sellanen "pyhä" paikka, ku B:llä on jotenki kummallinen suhde noihin aseisiin, mitä se kerää, et olis joku niitten arvolle sopiva paikka. Ei se oo kiva et ne lojuu ympäriinsä. Joo ja ku E anto sille synttärilahjaks
sille tehdyn samuraimiekan ja se tarttis jonku arvokkaan ympäristön.

Niinku, kyl B:llä on tyyliä ja tyylitajua, jos se vaan jaksaa vähän skarpata. Mä nyt oon vähän pakostakin puuhannu sen kaa kaikkee viime päivät. Ku kerta oon täällä ja ku se sano et se on mukava ku ei tartte olla yksin, ku se vaikuttaa olevan taas vähän masentunu jostain syystä. Ei vissiin menny se sen kokeilu viime kuussa ihan niin ku mitä oletti. Mut ei se kyl oo kertonu et mikä meni pieleen tai millasta se oli. Tosin mä oon Y:n kautta saanu kuvia ja yhen kännykkävideon, mitkä oli ihan okei. Tai, pari niistä kuvista oli kyl tosi hienoja...

Y:hyn mul alkaa olla ihan hyvä suhde. On tutustuttu toisiimme enempi ja on ollu pieniä erimielisyyksiä ja molemminpuolista uhkailua ja ylireagointia eri asioitten suhteen, mut Heaven8 senkin äijän pehmitti... Nyt mullon valtaa siihen, ja se luo turvallisuudentunnetta. Et mul on parempi olo ja mä voin jopa luottaa siihen kunnolla, ku tiedän et voin millon tahansa nykästä sen hihnasta polvilleen. Ihan väärä tapahan tää on
ihmissuhdetta hoitaa, mut tarttee olla vähän varovainen sen kans ku sillä on tapana pelailla omia pelejään eikä aina oo ihan selvää sen motiivit, et miks se tekee mitäkin. Et Y:n takia mul oli tos kuukaus sitte ellottava stressi vähän aikaa, ei pystyny syömään mitään pariin päivään ja oli jotenki tosi inhottava olo, siihen asti ku tutustutin sen Heaven8:iin. Sen jälkeen on ollu helpompaa.

Mullon nytte kans vähän muutki ku jalat kipeet ku olin tos viikonloppuna kuntosalilla vaihteeks, ku huomasin et on ihan rapakunto ku ei oo kerenny mitään tekeen kuntonsa eteen. Kävin siel salilla mikä on siinä K:n talossa missä mullon se vuokrakämppä. Ei ollu paljoo ketään siellä, paitsi yks äijä kuka asuu siinä mun naapurissa. Tänään sit joogan lisäks tein punnerruksia ja venytyksiä aina ku oli tauko. Mut eihän se mitään auta ku pitäs joka päivä tehä jotain.

Keskiviikkona pidän päivän, tai ainaki puolet vapaata ja käyn vähän jouluostoksilla. Et ostaa kaikkee "eksoottista" kotiin, ja mennään varmaan B:n kans johkuun syömään välipalaa päivällä ja katotaan jos löytäs jotain sinne sen uuteen makkariin, ku se haluu sen silleen aasiatyylisesti sisustaa. Ei se niitä seiniä haluu muuttaa, mut ku se on vieny ne kaikki hyllynsä sieltä sinne rantapaikkaansa, et tarttee uuden vaatekaapin tai jotain ja uuden sängyn, mut ei me niitä varmaan hankita, tai ei varmaan oo aikaa kattoo mitään, mut jotain koristetta ehkä. Mä ehdotin et laittas laminaattilattian sinne mut se haluu säilyttää sen
tummansinisen kokolattiamaton. Emmä sit tiiä et miks se siinä niin roikkuu kiinni. Et senkö takia ku E laitto sen sisustuksen sillon aikanaan. No mut enivei, mä saan taas toimia makutuomarina kaiken koristeiden suhteen. Onhan se tietty toisaalta kans kiva et ihmiset luottaa mun hyvään makuun niin paljo.

Nyt alkaa jo toimii se aine mitä otin. Vähän rauhallisempi olo ja hellittäny mahakipu. Jotenki mul tulee aina se mahakipu ku on hermostunu. Se on ollu jo ikiajoista asti. Siitä ku oli koulussa ja pelkäs mennä kotiin tiettyä reittiä ku siel vaani jotkut kiusaajat. Tai ku pelkäs mennä kouluun ylipäätään. Aina se stressi ja mahakipu. Joo mut ei saa mitään negatiivista nyt ajatella. Tarttee mennä kohta nukkuun et pystyy taas herään uuteen päivään. Ku eilen meni kans myöhäseks ja lauantaina. Ja huomeen pitäs olla yheksältä
työmaalla ku M on siel sillon ja halus puhuu jostain mitä se ei voinu puhelimes kertoo. Ilmeisesti joko raha-asiat tai joku työmies on tehny jonku hirveen mokan mitä mä en oo huomannu.