Oltiin sunnuntaina R:n ja Kimmon ja Juhan kans piknikillä. Ihan kiva. Siinä R:n talon eessä rantakallioilla. Tai oltiin me yleisen rannan puolella melkein. Oli kiva lämmin keli, aurinko paisto ja J käväs siinä välillä kertomas miten I:llä oli terapiassa menny. Ku me nyt saatiin sen kaa tehtyy sille I:n ongelmalle jotain.

(Eli käytiin kolmestaan lääkärissä ja mä ja J oltiin vähän esiliinana ku I ei aluks puhunu sille tyypille sanaakaan. Mut oli se aika nopeesti oppinu luottaan siihen. Ja oli se kertonu jotain juttuja lapsuudestaan, mitä sen isä on tehny sille. Kusipää. Onneks se on kuollu jo, muuten vois olla et joku käy vääntämäs siltä niskat nurin. J oli ollu tosi vihanen sillon ku I sille ekoja kertoja jotain niistä jutuista sano. Joo mut nyt me toivotaan et joku ammatti-ihminen vois ehkä saada I:n vähän paraneen siitä et se käyttäytyy alamaisesti kaikkia äijiä kohtaan, tai et sen itsetunto vähän nousis. Mä kans sanoin niille et joku kihlasormus vois tehä kans ihmeitä, niinku pitää Kimmon vähän kurissa ja niinku osottas ettei I oo enää vapaata riistaa. Joo mä annoin niille rahaa kans vaikka J ei oikein suostu multa ottaan lainaa ku se edelleen pelkää et siitä vois tulla jotain hankaluuksia. Ku mä en ihan hellästi oo velallisiani kohdellu, menneisyydessä. Mut ne jutut on joo menneisyyttä enkä mä enää kävis kenenkään kimppuun puukon kans. Joskus saatan vielä uhkailla mut se on kans jääny vähiin. Et oon ton firman ansiosta kai rauhottunu jotenkin.)

Puhuttiin R:n kans lähinnä tosta mun ulkomailla-asumisesta ja mun hostista ja vähän siitä K:sta ku R oli nyt kuullu et mä oon sen kaa tehny diilin. Joo ja R kerto siitä ku se oli toissaviikonloppuna ja vielä viime maanantaina ollu Pietarissa, ja mitä se siel oli tehny, ja siitä ku se sitä ennen oli kaks päivää jonku kaverinsa luona Kap-kaupungissa (!!) ku se tyyppi asuu siellä. Ainaki osan vuodesta. R hehkutti niitä luonto- ja merimaisemia. Mut oli se vähän huolestunu kans ku sen kaveri tarvi henkivartijaa, vaikka se on musta, ja ne ajeli paikasta toiseen autolla mis on panssarikyljet ja katto. Niinku ettei ees pommi pysty hajottaan sitä. R sano et siel oli kaupungilla iltasin aika levotonta ja kuulu meteliä vaikka se sen kaveri asu aika kaukana keskustasta mut silti niinku aavisti sen ettei se ehkä oo maailman turvallisin asuinpaikka. Se sen kaverin perhe on jotain rikasta sukua. Joo ei R siitä niin hirveesti kertonu et niinku mistä ne on omaisuutensa keränny.

Juha oli joo sunnuntaina vähän ulkopuolinen. Sovittiin et mennään nyt kesällä joku viikonloppu sinne sen mökille minkä se puoliks anto mulle, et mä olin siellä tos pari vuotta sitten useesti ku tarvi vähän irrottautuu ja omaa rauhaa. Joo varmaan ennen juhannusta vielä, saa nyt nähä miten käy. Juhannushan on jo kahen viikon päästä. Hirveen äkkiä menny taas aika. Tuntuu ettei kerkee mitään tehä. Et nää kaveri-viikonloput on aika harvassa tai jotain. Mä oon nyt ollu paljon arkipäivinäkin Halon kans ku se ei asu kaukana. Se on ollu meillä töissä kans välillä mua kattomas.

Halo muuten. Se varmaan tulee sinne bileisiin sit soittaan ku mä järjestän ne. Oon jo saanu kuulla et on melko varmaa et Hypno 'n Tech tulee sinne kans. Ne on niinku mun hostin lempi-dj:t ja ne on kans aika hyvii kavereita. Joo ne on ollu kans aika monta kertaa jossain E:n bileissä soittamas. Ja sit siel on se SF:n resident, DJ Nilo. Vissiin Halon lämppäri sit. Ja se on ehkä yläkerras sit soittaa ku Hypno 'n Tech soittaa alakerras. Ei oo vielä sovittu tarkemmin. Vaikka ei toisaalta varmaan olis haitaks sopia tollasia jo etukäteen et osaa varautua siihen jos joku ei vaikka pääsekään. Emmä muuten oo kyl mitään niitten bileitten suhteen tehny. Oon vaan tehny tota Dubain hommaa ja sit SFS:ää. Ku ne on nyt ne tärkeimmät (ja suurimmat).

Mun hostille tai sen poikaystävälle sattu viime viikonloppuun joku aika paha kriisi. Ku S soitti mulle!! Se oli jotenki tosi ahdistunu mut kyl se sit mun kannustuksella sai haettua apua K:lta. K on silleen outo et se kyl huolehtii toisesta jos tulee joku tollanen kriisi mut se osaa kans olla tosi julma. Mä oon ollu siihen nyt meiliyhteydessä ja silleen seurannu sitä S:n kriisin etenemistä. B kyl tuli takas (ku se oli toises kaupungis ja S oli yli viikon yksin kotona) nyt täl viikol, et näytti se kriisi laimenevan. Mut mä olin aluks tosi huolissani S:stä. Ku se on kuitenkin vasta melkeen lapsi. Ja ku se kuulosti tosi epätoivoselta ku se soitti mulle. Niil oli kello jotain kaks yöllä, et se oli odottanu ja valvonu vaan sen takia ettei soittas mulle sillon ku mä oon nukkumas. Voi raukkaa. Mä melkein jo lähin sinne takas sitä auttamaan mut sit ku K puuttu asiaan ni päätin et ei ne mua välttämättä tarvi. Ehkä oli ihan hyvä niin. Emmä niinku voi aina olla paikalla jos niille tulee joku kriisi.

Tulee jostain savunhajua. Jotenki muistuttaa tosta keväästä ja siitä talosta mis mä sain asua... Joo ei saa muistella tai tulee hirvee ikävä sinne. Oli se kans niinku hyvä juttu siltäkin kannalta et mä sain olla lähempänä E:tä, ku mä oikeesti kaipaan sitä tosi usein. Vaikka se on aika usein kans poissa, tai se matkustelee niinku ympäri maailmaa koko aika. Mut sen pääasuinpaikka oli kumminki siellä ja sen lapsen talo (niinku 8-vuotias omistaa OK-talon, joo O_o). Ja sen kans on niin kiva tehä kaikkee ja mennä bileisiin et cetera, ku se osaa olla niin luonnollisesti ihmisten kans ja ku se tuntee niin hirveen määrän porukkaa. Ja se on mulle aina tosi ystävällinen ja on niinku se nauttis kans mun seurasta ja me tullaan vaan tosi hyvin toimeen keskenämme. Et se on se suurin haitta mun elämässä et mä asun Suomessa ja se ei. Tai se on tääl niin harvoin. Tai siis niinku se et mä oon tääl jotenki eristyksis kaikesta. Joo tuntuu taas nää mun kuviot niin pieniltä ja raihnasilta... Vaikka on tää mun arki ihan okei, ja se ku näkee usein kavereita niinku Haloa ja Akea ja sit ku R on tääl ni voi tehä sen kaa kaikkee, ja Kimmo on kans ihan hyvä tyyppi. Sillä on ne omat vikansa mut ylipäätään se on ihan hyvä kaveri. Eikä sillä nyt enää oo ollu sellasia vetoputkia ku vielä pari vuotta sitten. Joo ja Juhaa näkee. Sitä mullon ollu tuol muualla ikävä. Lähinnä sitä ja Haloo ja Akee. Ja ku nyt tuntuu viel siltä kaiken päälle et mun nettielämä on tosiaan lopussa ja suhteet kuivuu kokoon. Ku ei jaksa yrittää joittenki kanssa. Ja sit muut asiat vie mun aikaa, ei kerkee enää chatissa roikkuu ja jos ei roiku ni ei saa tietää muitten asioista ja vähitellen ne unohtaa mut kans. Joo mut toisaalta kans sellanen ajatus ollu mielessä et ei ne ihmissuhteet niin tärkeitä loppujen lopuks ole.

Mullon nyt vaihteeks soimas tää Tieston In search of sunrise 5. ^^ Kuuntelin iltapäiväl ruokaa tehes niitä ykköstä ja kakkosta ja on nekin ihan kuunneltavaa kamaa. Nostalgisia vanhoja biisejä vuosilta 99 ja 00. Heh. Tuo mieleen kaikkee muistoja... Joo ei sais muistella tai... Muistot on ihan hyvä juttu - sillon ku on vähän pilvessä. Sillon tuntee vaan ne hyvät tunteet eikä ala itkettää. Joo tää levy oli sellanen mitä en aluks oikeen jaksanu kuunnella, tai ei kolahtanu kunnolla. Et kesti aika kauan ennen ku pääs tähän sisään. Se 4 kolahti heti eka kuuntelukerralla. Mut se on nytte jo aika puhkikuunneltu... Joo mut tätä jaksaa vielä. Ku pitää aina pitkän tauon. On tää mul kans soinu monta kertaa peräkkäin, joskus, sillon ku mä tän ostin. Jotenki tuntuu siltä et mä en oo kuunnellu niitä ykköstä ja kakkosta kovin paljoo. Se 3 on soinu aika usein ja se on kans hyvä, mut sit tuli nää 4 ja 5 ja ne 1 ja 2 jotenki unohtu. Mä täs yks päivä halusin kuunnella sitä Above & Beyondin levyä mut en löydä sitä nyt just mistään eikä jaksa kattoo noita cd-kansioita kaikkii läpi. Kyl se jossain on. Ei vaan muista et missä. Ja saattaahan olla et se on jääny mun hostin luo sen stereoihin...

Nyt pitää lopettaa. Ei jaksa enää istuu. Mut saa pitkästä aikaa blogia päivitettyä. On ollu vähän taukoo ku ei aina ehdi tai jaksa mitään kirjottaa.