Nyt pitää ihan vähän jotain laittaa, vaikkei oikeestaan oo taaskaan aikaa. Haen viel lasillisen vettä ku silmät kuivuu ku syö bentsoja... Ei tietty pitäs, niitä on nyt menny vähän useemmin, mut ku ei muuten pysty yhtään rentoutuun. Niinku kunnon joulustressi päällä. Tai no, kaikki ruuat ja herkut on kyl nyt jo tehty, mut täs on kaikkee sellasta mikä hermostuttaa. Meen huomeen Aksun kan "yhteen paikkaan" ku vaikuttaa taas siltä ettei se oo pystyny hoitaan omia asioitaan.

Haisee vaatteet ihan omituiselle ku niihin tarttu kaikki ruuan ja piparien hajut ku vietin tän päivän lähinnä keittiössä puuhaillessa. Aksu oli tääl ja kerto tosta ongelmastaan ja sit puhuttiin tosta ku I oli taas saanu turpaansa ja mä luulen et se oli toi yks Joni kuka sitä pisti turpaan. Joni ku on nyt yhes Kimmon kaa, ja Kimmo on varmaan ihan ilkeyttään kertonu sille kaikkee ykspuolista I:stä. Niin mä luulen, mut täähän on vaan yks teoria eikä muuta. Joo, ja sanoin Akelle et tota teoriaa voi ihan huoletta alkaa levittää huhuna, ku teki mieli vähän Kimmoo ravistella. Ei se voi kuvitella et voi tehä I:lle ihan mitä haluaa eikä siitä oo mitään seuraamuksia. Ja jos se tosissaan on Jonille jotain kertonu mikä on johtanu siihen et Joni menee ja hakkaa I:n ja uhkailee sitä pitään turpansa kii, ni sellasesta on kyl syytä saada kuulla kunniansa. Joskus ärsyttää Kimmon käytös ihan rajattomasti.

Joo, siis sehän oli Jonin kaa mua ja R:ää kattomas tos muutama viikko sitte. Viipyivät viikon tai melkein ja Joni oli tuppisuuna suuren osan aikaa, ja Kimmo lähti sillon heti tokana päivänä johkuun R:n kans ja jätti Jonin mun luo. Enkä mä saanu Jonista irti muuta ku muminaa. Oli se kyl aika vittumaisesti tehty. Ja näky selvästi et Joni ei tunne oloaan kotoisaks ku mä oon lähistöllä. Muuten se käyttäyty vähän samal taval ku B joskus, et muistutti siitä, ja näytti tulevan ihan hyvin toimeen B:n kans, mut muuten se oli vaan täysin fiksaantunu Kimmoon ja Kimmo käyttäyty välil aika typerästi.

Eipä siitä sit muuta. Tosin kyl aika outo juttu et Kimmo sano et se oli oottanu Jonia ku Joni oli jostain tyhmästä jutusta linnassa. Et niinku Kimmo vaikutti siltä niinku se oikeesti välittäs Jonista. Mut on kyl vaikee uskoo et se olis silleen tosissaan. Emmä tiiä. Oon vähän sekasin ton jutun takia. Toisaalta Joni on kyl sen tyyppiä ja silleen, mut yhessä ne on melkonen katastrofi. Joo ehkä ne silleen täydentää toisiaan, whatever.

Muuten oon ollu vaan kotosalla. Juha oli tääl eilen ja lähinnä vaan istuttiin ja puhuttiin, ja sit ku se oli lähteny ni leivoin ne luumutortut, mikä oli ehkä sen takia virhe ku ei ne maistunu mulle yhtään täl kertaa ja niistä tuli sellanen outo haju keittiöön mikä ei meinaa lähtee pois. Sellanen rasvan haju. Ei auta tuhannetkaan tuulettamiset. Ake sano et sen kämpillä haisee glögi ku se sitä jatkuvasti litkii. Joo, ja ne likaset mukit lojuu viikkotolkulla tiskialtaassa ennen ku se pesee ne. Se on kans sellanen tiskin keräilijä, et
meinaa et se on helpompaa silleen et kerää oikeen ison kasan ja pesee ne kerralla, mut ei siinä kyl säästä vettä eikä energiaa yhtään.

Mä en varmaan kerkee enää ennen jouluu muuta kirjotella, ku nyt. Mut jotenki hävis se asia mitä mul oli. Ei niinku keksi enää mitään. Pyörii vähän kaikki työjutut päässä, se ku The Holen juttu jäi kesken ja ku tietää et työt seisoo niin kauan ku mä en oo paikalla, mikä on aika sääli ku voitas päästä aikataulussa edelle, mut M ei haluu et tulis sit jotain virheitä, tai jotain. Emmä tiiä. On mul kans vähän ollu yksinäinen olo nyt iltasin ku oon yksin, ku B:n luona se oli jatkuvasti läsnä ja tehtiin kaikkee yhessä ja siihen tottu et nukuttiin samas sängys. Ja jotenki sen kans on aika helppo olla. Ei tartte teeskennellä mitään. Ei tartte varoo. Paitsi ihan vähän, mut se ymmärtää aika hyvin mua. Ja mul on kans vähän ikävä sitä rentoo yhdessäoloo Y:n kans. Siihenki ehti tottua, ja ku loppujen lopuks se on ihan okei kaveri. Vaikka se muuten on niin olevinaan kovista ja machoa, ni pohjimmiltaan se on samanlainen heikko nisti ja huomionkipee lapsi niinku meistä jokainen. Niinku sen kans tuntu et ollaan samalla tasolla, aallonpituudella osittain ja samanarvosia. Ku esmes B:n kans mul on usein se fiilis et sil on alemmuuskompleksi ja sen takia se on vähän varovainen ihmisten kans eikä oikeen pysty luottaan kehenkään.

Ja se oli vähän vittuuntunu sen listan takia minkä mä sille tein. Hidas sytytys. Siitä on jo kuukausia, ja sil kesti vähän ennen ku se tajus miten tietyltä kannalta holhoava se lista on. Joo myönnetään et se oli ehkä vähän tyhmä idea multa, mut sillon olin vaan vähän huolissani S:n takia ja ku ne B:n oudot kaudet vähän pelotti mua kans. Joo sen mielestä ei oo mitään ongelmaa, mut ku jos sil tosiaan on se tauti ni niillä oireilla on tapana pahentua mitä kauemmin aikaa kuluu. Eikä ne häviä vaan sen takia et jos päättää ettei oo sairas ja on niinku mikään ei vaivais. Vaikka ne häiritsee varmaan sitä itteään kans sillon ku ne on päällä. Joo mut ei mul ollu tarkotus loukata sitä eikä mitään. Toivon vaan et se vitutus menis ohi ja se ottas sen listan tosissaan.

Mä taidan lopetella nyt ja mennä kuunteleen jotain hyvää musaa ennen ku menee vaikutus ohi. Jos silleen sais ittensä ajettuu alas. Ja jos keskittyy musiikkiin ni ehkä ei olis enää niin yksinäinen olo. ^_^

Hauskaa joulua kaikille ja onnea uudelle vuodelle!