Aamulla: Hiukka jalat palelee ku en älynny sukkia laittaa. Siis mä en tajua miten toi ilmastointi toimii: jos sen laittaa vähänkin yli ton lämpötilan mikä siinä on nytte niin se ikäänkuin lakkaa toimimasta ja sisään tunkee vaan lämmintä ilmaa ulkoo ja sit tänne meinaa tukehtua. Ja toi lämppis on ihan liian kylmä mun makuun. Ja ilmeisesti B:n myös ku se kulki äsken takki päällä tääl. Heh. Nyt se istuu pihalla ja polttaa tupakkaa. Joo. EVO. Ei vaan osata. Eikä jakseta kysyy apuu keneltäkään.

Mä lopetan tän blogin, tai ainakin menee tauolle. Ei vaan oo mitn kiinnostusta kirjotella mitään, ja sillon ku olis ni ei oo aikaa. Elämä menee tuttuja uriaan ja tuntuu just nyt (tai itseasiassa jo pari kuukautta) siltä et mä oon ihan onnellinen siitä millasta mun elämä on ja mitä mulle tapahtuu. Kaikki menee putkeen. Stressikin on ihan minimissä just nyt. Joten tää on sit viimenen postaus ainakin toistaiseks. Kattoo jos talvella olis enemmän aikaa ja intressiä jatkaa. Tää vuosi nyt on vaan ollu tällästä ettei ehdi. Ja ehkä toi stressittömyys kans on osasyyllisenä, kun jos ei oo paineita mitä purkaa ni ei tuu käytettyy tätä siihen tarkotukseen.

B oli vaihteeks muualla, melkein kuukauden ja mä olin tääl yksikseni. Tai no R oli välillä tääl olemassa. Se oli sellasta hiljaiseloa, ei tullu käytyy missään paitsi yhen kerran bileissä, mut sain joitakin hommia hoidettuu loppuun ja oli parit videokonferenssit, joihin mä oon tottunu jo niin hyvin ettei huono kielitaito enää pahemmin häiritse. Tai ehkä sekin auttaa et se on parantunu jonkin verran ku tääl on asunu. No joo. S jäi NB:n olemaan ja siitä sai sellasen kuvan et se ei haluu tulla tänne ollenkaan takas. Tai ei ainakaan nyt just. Mut se ja B on kirjotellu emaileja toisilleen ja B ainaki on niistä piristyny. Sillä oli (tietty) taas vetokausi NB:ssä. Miten se aina just siellä retkahtaa? Käsittämätöntä. Ja sit ku tulee tänne takas ni yrittää päästä kuiville. Ei oo vielä kovin hyvin onnistunu ku dh:ta näyttää kasvavan puissa, ainaki sitä kuulema saa tosi helposti mistä vaan. Mut se ei oo sen vetäminen enää sellasta et joka päivä menis neljä kertaa jotn, et rajottaan se on ainaki onnistunu. Mut mä en jaksa puuttuu siihen asiaan enää yhtään. Kunhan vaan katon vähän sen perään sillon ku se on ottanu, ja vahtaan ettei se mee heitteleen niitä käytettyjä neuloja uima-altaaseen. Siinä muuten oli jo vedet kerran tänä kesänä mut ne valu pois ku joku älypää oli jättäny jonkun reiän auki ja jotain kymmenessä päivässä allas oli tyhjä. Hirveetä veden tuhlausta.

Jonkun pitäs vähän hoitaa tota pihaa muutenkin ettei ihan villiinny. Mut jotenki musta tuntuu ettei se oo mun asia eikä kuulu mulle yhtään, mut kun ei sitä kukaan muu näytä tekevän. Ärsyttää ja samalla säälittää. Ja se on välil hirveen surullista katella B:tä ku se on vetäny sitä ainetta. Ku ei se sille hyvää tee, ei yhtään. Ei fyysisesti eikä psyykkisesti. Mut sellasta se on noitten riippuvuuksien kanssa...

(Täs oli muutaman tunnin tauko ku näppiksestä meni patterit ja piti käydä ostaa uusia. Hirvee homma löytää sopivat. B oli vittuuntunu ku joutu ajaan mut cityyn, ja sen jälkeen mä puolipakotin sen puutarhatöihin ja revittiin rikkaruohoja ja leikattiin pari puskaa.) Nyt on maha täynnä hyvää spagettia ja tomaattikastiketta ja jotn jälkkäriä tekis mieli pitkästä aikaa. Tuol olis pari soijajäätelöä ja jotain kookosjuttuja mitkä on tosi ihania, mut niistä tulee hirvee jano ku ne on niin makeita. Mä toin lonkeroo viimeks ku olin Suomessa ja sitä vois vähän lipitellä, pari tölkkiä tai silleen. Vaikka lipitettiin sitä kyl eilen kans sen pari tölkkii... Ja mä sammahdin sen jälkeen sohvalle ja B herätteli mua sit joskus yöllä. Joo, oli jotenki ihan tosi väsy olo ja tänään kans suurimman osan päivää. Nyt vähän kahvia ja nopeeta musaa.

Oli aikeena mennä SunFlyhin perjantaina, vaikka siel ei oo mitään erityistä mut oltas vaan ja koitettas olla rauhassa ja puhuttas vaikka kaikkee jos ei musa nappaa. Sen kans on jotenki hirveen helppo keskustella. Vaikka sitä joskus ärsyttää varmaan meikäläisen jutut ja se et mä ikäänkuin puutun sen asioihin. Mut mä yritän sitä koko aika vähentää, enkä sanonu siihenkään mitään et se oli jättäny S:n sinne toiseen kaupunkiin ja ku mä kysyin et miks se sen teki ni se sano ekaks et S halus sitä, ja sit vähän myöhemmin et vitunko väliä silläkään huoralla on tai mis se myy persettään. Mut jos tollasia ei lasketa niin se on kyl hyvä puhekumppani ja se on nykyään tottunu muhun siinä määrin et uskaltaa olla avoin ja rehellinen. Jos sitä ei lasketa et se varmaan valehteli mulle ainaki osan niistä huumejutuista. Ihan takuuvarmasti. Ja nimenomaan niistä määristä. Et se oli senverran kurjassa kunnossa ku tuli takas tänne et ei takuulla ollu ottanu vaan joka päivä pari pientä. Ööh, niin varmaan. >.< No joo kyl se varmaan tajuaa et mä näen kyl jos se valehtelee tollasissa asioissa.

Niin muuten, nyt ku mä oon lopettelemas blogiani tai siirtymässä tauolle niin oon yrittäny kannustaa B:tä alkaan pitää blogia. Sille löytys ihan varmasti lukijoita sen kaveripiiristä ja mä lukisin sitä ainaki. Mut sitä ei oo oikein se ajatus sytyttäny. Vaikka se on ollu viime aikoina tosi sosiaalinen ja ihmisystävällinen. Mut jos se vaan kokeilis sitä jonkun aikaa. Jonku vuoden ehkä ja sit kattos mites sen jälkeen, et onko kiinnostusta ja intoo jatkaa pitempään. Tai tekis silleen et postais niitä vanhoja juttuja mitä se on päiväkirjaansa kirjottanu takavuosina. Ja sit vaikka kommentois niitä niinku jälkikäteen. Se sano kyl jo ettei se mitään filosofisia juttuja meinaa alkaa kirjottaan, mut ei välttämättä sellasta vaan ihan vaan jotain tavallista mikä kolahtaa tavallisiin ihmisiin. Mut ku se on pitäny päiväkirjaa tosi kauan jo ja on aika fiksaantunu siihen, vaikka sil on nyt ollu kesällä aika pitkä tauko ettei oo jaksanu kirjottaa, mut blogi niinku ehkä täydentäs sitä ja se vois niinku julkisesti ruotia ongelmiaan tai jotain menneitä, ku sekin varmaan kaipaa huomiota ihmisiltä ja silleen se vois löytää kans uusia ystäviä tai ainaki kriitikkoja. Joo saa nyt nähä. Ja yks pointti oli se et se omien juttujen julkaseminen vahvistas itsetuntoa. Ainaki mulle tää on toiminu silleen. Mä laitan sit kans linkin sen blogiin jos se sellasen päättää perustaa. Ja mä voin tehä sille pohjan jos se haluu. Vaikka se varmaan kyl haluu itte tehä. Ja se on silleen kans graafisesti lahjakas ihminen.

No mut nyt mä kai meen kattoon telkkaria ja täytyy muistuttaa B:tä et sen pitäs lääkkeet ottaa. Ku se on pilvessä ni se tuppaa unohtaan joka kerta. Palaillaan sit joskus. Ehkä tästä tulee vaan kesän mittanen tauko, ehkä pitempi. Kattoo miten aikaa on ja jaksamista ja motivaatiota. Ei pidä pakottaa itteään jos ei keksi mitään kirjotettavaa.

See you!
-Stella