Puhuttiin tos aamulla hostin kans mun työasioista. Mähän olin tapojeni mukaan hereillä jo vähän ennen kaheksaa vaikka meni eilen vähän myöhäseks ku olin S:n kans pihalla. Joo mut siis B heräs sit joskus kymmenen paikkeilla ja ihmetteli et mä olin jo hereillä ja aamupalani syöny. No joo. Tulee tääl kyl muuten nukuttuu aika paljon pitempään ku kotona. Enivei, kerroin vähän SFS:stä ja tosta Dubain hommasta.

SFS:hän ei oo mikään massoja varten suunniteltu. Et lähinnä se on pelkästään SD:n tarpeisiin, varsinki tää kakkosversio. Tehty yhteistyötä ja katottu tarkkaan et SD:n ohjelmat pelaa tolla. Kyl siinä periaatteessa jotkut Microsoftinkin ohjelmat pyörii. Tai siis testattu on, mut vaan vanhat versiot vuosilta yks ja kaks... Siis kun se pohjahan on melko simppeli tyyliin Windows 3.11. Heh. Mut se hyvä puoli SFS:s nyt on et se pelaa hyvin yhteen Chaosin kans. Ne niinku täydentää toisiaan. Se muuten tuntuu edelleen tosi ihmeeltä et SD oli tosta kiinnostunu ja et ne tosiaan on rakentanu ohjelmansa pyöriin tolla vaikka toi vanha versio on tosi yksinkertanen, ja negatiivisella tavalla. Mut kyl me se syyskuuhun mennes valmiiks saadaan. No panic. Vaikka välil tuntuu siltä ettei saada sitä ikinä valmiiks. Nyt ku on varsinkin tullu noita ongelmia ja erimielisyyksiä... Lähinnä siinä grafiikassa. Ku alunperin homma oli se et F hoiti koodin ja mä grafiikan, ja nyt ku tulee tehtyy SD:n kans yhteistyötä ni äkkii F alkaa heitellä sekaan omia ehdotuksiaan siitä miten ne grafiikat sen mielestä pitäs tehä, ja SD:n heput kuuntelee sitä ja tulee sit mun luo sellasten juttujen kans mitkä ei tosissaan sovi SFS:n konseptiin. Joo, vähän stressaa toi juttu.

Ja toinen mikä alkaa vähän jo stressata on toi Dubain juttu. Kolme kuukautta mullon vielä aikaa, mut välil tuntuu et ei siitä ikinä tuu mitään ku koko aika huomaa jotain ihme mokia mitä on tehny, mitkä pitää muuttaa, enkä mä vieläkään oo tyytyväinen niihin omiin piirroksiini. Siis mä piirrän noita niihin valokuviin päälle. Ja yhä sieltä löytyy sellasia Tuhat ja yksi yötä -elementtejä millä ei oo mun konseptin kans mitään tekemistä ja mitkä pitää eliminoida. Yksityiskohdissa se suurin homma on. Enkä mä oo välttämättä mikään yksityiskohtien fanittaja. Mut onneks se yhteistyö niitten kahen muun tyypin kans toimii hyvin eikä tuu mitään erimielisyyksiä. Ne kuuntelee mitä mullon sanottavana ja mä kuuntelen niitten neuvoja. Ja on hyvä juttu se et mun sana on laki siellä työmaalla. Ettei tuu kukaan siihen sotkeen, joku arkkitehti tms. Se nyt vielä puuttus! Mut onneks mä yritän aina suunnitella noi jutut niin ettei staattisella puolella ilmene mitään onkelmia. Ja jos jotain tulee ni kysyn asiantuntijalta neuvoo ennen ku teen omat suunnitelmat.

Muuten alkaa jo vähän poltella se The Hole. Mul ei nyt vielä oo sinne mitään muuta suunnitelmia ku se tunneli. Siis sisäänkäynnin jälkeen tulee sellanen cyberspace tunneli joka päättyy tanssilattialle. Joo. Se onkin sit ainut. Ja se mesta on TAAS sellanen ongelmapaikka mikä on tehty alunperin tavallisen talon pohjaan, eli päätilat on kellarissa, sit on lounge ekassa kerroksessa ja asunto tokassa. Ja sitä asuntoo lukuunottamatta ne muut tilat pitäs saada toisiinsa sidottuu jotenki, ettei ne tunnu olevan kumpikin eri planeetalta. Ja julkisivu pitää laittaa uusiks. Kuvista näyttää se ihan hirveeltä läveltä koko mesta. Mut ei se varmaan ihan niin paha oo. Mun siellä pitää lähtä käymään nyt kohtapuoliin. Varmaan meen ens viikolla ellei järjesty jotain huomiselle.

Mun host ei oo tääl vissiin ens ja sitä seuraavalla viikolla, menee taas sinne kotikaupunkiinsa olemaan. Eli sen takia vois olla ihan hyvä jos pääsis The Holea kattomaan huomenna jo. Tai jos mä saisin avaimet. Vois tehä välipalana jotain piirustuksia. Mä muuten sain osan rahojani viime kuussa. Hip hei! Jotain kolmasosan. Lisää olis tulossa varmaan tän kuun lopussa ja loput elokuun puolenvälin paikkeilla. On kuulema hankittu kovalla kurilla säästämisen suhteen ja oli se jotain hommiakin tehny K:lle. Ja K ilmeisesti maksaa niistä sellasista enemmän ku E. Sano kyl et tylsiä ne on yleensä ellei satu joku sellanen missä saa käyttää fyysistä väkivaltaa. Joo, mä en ihan hyväksy sellasta mut oikeestaan, mitä väliä? Ne on varmaan ne "uhrit" ihan yhtä paskiaisia ja samaa rupusakkia. Eikä mua oikeesti kiinnosta mistä ne mun rahat on peräisin, pääasia et se pystyy maksaan... Ja asiasta kolmanteen: millä se meinaa sen The Holen jutun maksaa jos nyt jo tuli tollasia vaikeuksia hoitaa entisiä velkojaan?

Joo, mä olin eilen S:n kans. B sano et mun pitäs vähän kattoo sen perään ja lähettiin sit katteleen jotain pimeitä paikkoja mitä S tietää. Oli pari sellasta mihin se sano et ei oikeestaan uskalla ku ei enää kuulu yhteen jengiin, mut kyl se sit mun kaa uskals eikä mitään tapahtunu. Jotain teollisuusraunioita lähinnä ne mestat. Hyviä skeittipaikkoja. Oltiin mun vuokra-autolla liikenteessä. B oli yhen kaverinsa (kuka on sieltä sen kotikaupungista tms.) kans torstaina baarissa ja kehu ku ei ollu juonu mitään, tarjonnu vaan toisille drinkkejä. Mut eilen se sit oli vetäny viinaa jonku toisen kaverinsa kans. Niinku käyny ekaks shoppailemas ja sit menny johkuun baariin istuun. Se oli sit sen kaverinsa luona puol yötä ja tuli joskus kolmelta yöllä ja oli tosi levoton. S heräs sillon kans ja halus sit et mä nukkusin sen vieressä ku sitä pelotti vähän.

Mut ei ollu mustakaan kovin mukavaa ku yks kuljeskelee ympäri kämppää ase kädessä ja kattoo pahasti jos sitä menee rauhotteleen. KYl se aamuun mennessä oli rauhottunu ja ku mä kysyin ni se sano et se muistaa yöstä vaan katkelmia ja kaikki on niinku sumun peitossa. Ja sano et silleen käy joskus ku juo vähän ja sattuu jotenki levoton olo. Mun mielestä oli kyl vähän enemmän ku VÄHÄN levoton olo. S sano kans ettei se pysty tottuun siihen et B menee joskus tolleen psykoosiin ja voi kestää kauan ennen ku se on taas normaali. B sano et se johtuu siitä ku se on just nyt vähän masentunu. Joo. Joskus tuntuu etten mä vaan jaksa noita ihmisiä.