Nyt on melkein puolet talosta jo siivottu. Siis B:n talosta. Ja mä siivoan. Niinku läksiäislahjaks, ku se oli menny järkkään mulle läksiäisbileet täks illaks. Nii mä sit pyyhin pölyt ja imuroin ja sellasta. Leikkasin vähän pihalla noita pensaita ku ne mitkä kasvaa ni rehottaa ihan miten sattuu. Tää on vähän tällästä palvelus palveluksesta ja lahja lahjasta meininkiä.
Syötiin aamul S:n kans pähkinöitä ja mä purasin vahingos jonku saksanpähkinän kuoreen ja halkes hammas. Wittu pergele. Eli maanantaina sit jetlagin kans hammaslääkäriin. Ei siihen kyl ihme kyllä satu yhtään. Takahammas ylhäältä toiselta puolelta. Se viimenen hammas ennen viisaudenhammasta. Tietty just sellasessa paikassa mihin pääsee niin saatanan huonosti käsiks. Et hampilääkäri saa taas repii mun suun. Toivottavasti sitä ei tarvi vetää pois tai porata. Voi meinaan olla et siinon reikä, ja se siks halkes niin helposti... Hiukka tuli stressiä siitä. Melkeen shokki ku valahti voimat pois ja tuli ihan pakokauhunen olo. Siis siitä ajatuksesta et sen joutuu vetään pois. Mä inhoon sitä ku joutuu vetään hampaita. Lapsena siihen jotenki tottu ku ne teki sitä niin usein, mut nyt ku on menny niin pitkä aika ettei oo tehty muuta ku kaiverrettu hammaskivee ja yhen kerran paikattu yks pieni reikä, ni tulee ihan paniikki tollasesta. Joo, ja jos mä en saa maanantaille aikaa ni pitää kärsii kauemmin. Tuntuu karseelta ku tunnustelee kielellä ja hammas on ihan halki.
Joo, ei saa ajatella tota. B anto mulle tollasen erilaisen rauhottavan ja täs nyt oottelen et se alkas vaikuttaa. Tollaset ku horjuttaa mun mielen tasapainoo. Mä toivon et se on vaan terve hammas eikä ihan mätä sisältä, ja et sen voi vaan liimata jotenki eikä muuta. Mut noi kauhuskenaariot vaan tulee mieleen. Mut niinku jos se olis mätä sisältä ni olishan sen tuntenu jo, et se olis ollu jotenki kipee tms. Ei ollu kiva alotus tälle päivälle. Nyt mä oottelen täs et toi ohjelma mitä S kattoo loppus et mä pääsisin imuroimaan olohuoneen ja keittiön. Mietin et pitäskö kellaria kans imuroida, mut tulin sit siihen lopputulokseen et ei siel niin hirveesti pölyy ole. Terassin lakasin kans ja ton \"parvekkeen\".
B meinas et se siivoo tänään ton uima-altaan ja laskee sinne vedet, mut sitä ei oo vielä kuulunu kotiin et jos se ei oo vielä tullu sillon ku mä saan siivottuu loppuun ni siivotaan sit S:n kans se allas. Ei se nyt niin hirvee kaatis oo ku sillon keväällä/talvella mut kaikkee kasvien roskaa ja multakokkareita ja kuihtuneita kukkia siel on. Ja se on aika vittumainen lakasta. Ja pitää vissiin pyyhkii se märällä rätillä kans et lähtis liat pois. S sano et se on kärttäny B:tä laittaan vedet jo monta viikkoo, tai kuukautta pikemminkin, mut se ei vaan saa aikaseks.
Ne oli nyt päivällä vähän aikaa poissa mut S tuli sit ehkä kolmen vartin päästä takas ja sano ettei sitä kiinnostanu ne jutut ku B puhu sen yhen tutun kans huumeista ja mikä maksaa miten paljon ja mistä vois hankkia mitäkin jne. Niinku lähinnä noita suonensisäsesti käytettäviä. S sano et se on kuivilla eikä se haluu retkahtaa jonku tollasen jutun takia, et porukat horisee vetämisestä. Mä yritin vähän kautta rantain tiedustella onks B retkahtanu mut ei se kai oo. Se vaan halus nähä sitä kaveria ja tää äijä nyt ei muista asioista oo kiinnostunu ku aineista. S meinas et se on ihan rapakunnossa ja elää vaan sitä piikkiä varten ja kaikki mitä se tekee pyörii vaan sen yhen asian ympärillä. S kerto kans et sil on jotain 17-vuotias poika joka on kans aika huonos kunnos, tai sillon välil pitkiä putkia et se ei tee muuta ku vetää kamaa ja välil se on taas puoliks kuivilla ja paremmas kunnos ja kiinnostunu elämästä. Ilmeisesti se on nyt pääsemäs kuiville vaihteeks ku ei ollu kotona, eikä S sit halunnu jäädä ootteleen sitä. Sano et mun kans sil on kivempaa. Heh. :) Mut mua tollaset huomionosotukset kummasti lämmittää.
On tarkotus ens viikonloppuna mennä Juhan kans sinne sen entiselle mökille. Mennään varmaan kahestaan vaan, ellei tuu mitään muuta siihen väliin. Se oli ainut aika mikä sopii molemmille, ja nyt on pakko tarttuu tilaisuuteen ennen ku kesä on ohi. Ja oon luvannu R:lle et meen sen kans Suomenlinnaan piknikille ja teen sen kaa kaikkee. Shoppailua et cetera. Tuntuu et mä nyt taas olin täällä liian kauan. Mut ei voi mitään ku edellinen lento peruuntu ja tuli ylimääränen viikko oleilua. Oon nyt ollu tääl B:n talos niitten kans jotain 3 päivää ku niillä ei kummallakaan ollu vastaansanomista ja mun kamat on täällä eikä viittiny alkaa taas siirtään sinne toiseen mestaan. Ne nukkuu B:n huonees ja mä nukun S:n huonees.
Juotiin eilen vähän viiniä mistä tuli mulle karmee olo. Ei jotenki sopinu just sillon. Oli se muuten varmaan ihan hyvää se viini mut ei vaan maistunu. S haki sekin omat juomat. Jotain sokerilitkuja. Se meni niistä tosi nopeesti sekasin ku se ei just nyt syö paljoo mitään ku se kuvittelee olevansa liian lihava... B sano et sillon tollasia kausia et se luulee olevansa liian lihava ja nälkiinnyttää ittensä alipainoseks. Se johtuu kyl 99% siitä et se pelkää jotenki et B jättää sen ku se kasvaa ja vanhenee. Ja se on jo nyt ikäänsä nähden pienikokonen. Se on kuulema tehny tota nälkäkuurihommaa jotain 10-vuotiaasta asti... No joo. Mut se sit halus näyttää mulle tavaroitaan, niinku uutta puukkoaan ja kerto miten ne oli käyny ostamas sen ja näytti et tulee hyvät viillot etc. Sit se näytti jotain piirustuksiaan ja sit Birdyn piirustuksia. Siis se kakara on kuvataiteellisesti tosi lahjakas. Piirtää kaikkee mallista. Oli piirtäny S:stä yhen kuvan mis se istuu sohvalla, ja sit kaikkee sekopäistä. Et ihan terve se kakara ei oo. Mä sanoin et sen pitäs päästä johkuu taidekouluun tms. Mitä niitä nyt on. Mut ei kai B meinaa tehä mitään asialle. Se meinas nytte et joskus sen on päästettävä Birdystä irti ja nyt on otollinen aika. Johtuen siitä mitä mä sanoin Birdylle sillon viimeks. Niinku sitä luulee tekevänsä hyvän teon ja sit osottautuu et se oli virhe. Tuntuu nyt siltä et mun ei ikinä olis pitäny mennä puuttuun B:n asioihin. Kadun. Ehkä mä vähän pelkään sitä joskus. Vaikka on se normaalisti ihan ystävällinen, mut sit tulee niitä ihme levottomia kausia ja joskus se kattoo pahasti vaikkei olis ees sanonu mitään. Et istuu sohvalla ja katotaan telkkaria tai jotain ja sit se äkkiä kattoo mua niin et veri hyytyy suonissa. S on kans vähän pelokas just nyt. Et se yleensä istuu mun viereen ku ollaan yhessä ja sen käytös on vähän sellasta niinku se pelkäis.
Joo ja siihen pelkoon on varmaan ihan käypä syykin. Mä niinku nyt vasta vähitellen alan aavistaa niitä B:n pimeitä puolia, tai ne alkaa näkyä vasta ku on tuntenu sen tarpeeks kauan. Mä annoin S:lle mun puhelinnumeron ja osotteen ja sanoin et jos sille tulee sellanen hetki et se tarvii jotakuta ni se voi soittaa mulle, anytime, ja jos B alkaa käyttäytyy sitä kohtaan tosi ilkeesti ni se voi tulla mun luo, tai pyytää et mä tulisin hakeen sen pois. Ku S muistutti pientä elukkaa mikä istuu häkissä vankina ja niinku mä pitäsin häkin ovee auki mut se pelkää tulla ulos. Mitä mä oon B:n kans niitten suhteesta puhunu ni B meinas et se haluis et S oppis oleen itsenäinen ja tuleen toimeen yksikseen, ja et se olis vahva. Et niinku heikkona se vaan jotenki provosoi B:tä. Joskus se äijä on niin sokee ettei tosikaan. Et se ajattelee joskus niin stereotyyppisesti. Niinku et se on uhrin vika jos se saa turpaansa ku se kerjää sitä. xP
Mut mä oon saamas rahani SF:stä ens viikolla, ti tai ke tilisiirtona. Kaikki loput. Ja B lupas et se kerää etukäteen rahaa The Holea varten. Ja SF kuulema tuottaa ihan mukavasti eikä vesi ulotu enää kaulaan asti. Et pitää vaan oppia et miten sijottaa sen rahan parhaiten ja missä säästää eniten (bensassa ilmeisesti).
Pitää lopettaa. S tuli sanoon et mä voin nyt imuroida loppuun ku se mitä se katto loppu. Ja se halus tähän koneelle. Pelaan jotain. Sit ku oon imuroinu ni meen ajaan kuntopyörää et pysys ajatukset pois tosta hampaasta. Unohtu se kivasti ku kirjotteli kaikkee mut aina ku tulee tyhjä hetki ilman mitään tekemistä ni sen muistaa taas. Joo mut tänä iltana mä kyl aion bilettää ilman mitään huolia. Pakkaan kamani sitä ennen ni ei oo niistäkään stressiä huomenaamuna.
(WYSIWYG-editori vaatii java-tuen eikä mul näytä olevan sitä joten teksti menee ihan päin hevon peetä. Joku wittu tätä konetta nyt taas vaivaa, älkää kysykö mikä kun ei oo mun oma kone. Eli nuo br-tagit ovat helpottamassa sitä että näkee missä menee kappaleen raja jos ne ei muuten näy.)