Oliskohan toi mun paras kaveri? Ehkä. Sano et voin laittaa tänne sen nimen ettei tarvi yrittää keksii mitään... Ku eihän sitä kukaan kumminkaan tunne. :) Juha. Sen nikki on _blank, mitä mä yleensä siitä kans käytän nimen sijasta. Mut se oli eilen tääl eniveis. Sen kans on niin helppo puhuu kaikesta. Se ei oo mikään hirveen suulas, mut sellanen normaali kumminki, ettei se vaan istu mun eessä mykkänä niinkun Ake joskus. Juha innostuu joskus puhuun ja sit sitä ei pysäytä mikään. Juttuu voi tulla tunninki verran keskeyttämättä. Heh.

Puhuttiin muunmuassa siitä et pitäs kummankin alkaa taas urheilla. Et talviunet on kohta uneksittu, aurinko paistaa ja ihmisten pitäs saada ittensä liikkeelle. Juha oli ennen innokas salilla kävijä, mut se jäi ku se oli välillä ulkomailla ja "pois hihnalta". Et silläkin toi urheilu rajottuu joskus vaan bileissä käymiseen. Mulla on vaan nyt muista syistä jääny, mut oli mielessä yrittää tuolla Rapakon takana jotain. Salia tai jotain kevyttä niinku joogakurssia tai pilatesta tai jotain niitä julkkisten kehittämiä minkä pitäs ihmeitä tehdä. Ei tarvis tehä itteensä täällä kaikkien tuttujen nähden naurettavaks. >.< Tanssia vois kans enemmän. Jos sitä innostus enemmän bileissä käymään. Sekin on jääny meinaan kaikkien työjuttujen takia. No mut Juha meinas et se saattaa tulla R:n kämpille asuun vähäks aikaa, meinas et sillä alkaa olla liian kuumat paikat täällä (patologinen möhlijä kun on) ja vaihtelu vois virkistää, ja me voitas sit tehä jotain kivaa yhessä. Olis kyl kiva et pystys puhuun suomee jonkun kans sit ku R tulee tänne takas. Juha on ollu siellä ennenki.

Nyt pitäs oikeestaan laittaa ittensä valmiiks, laastit naamaan ja hajuvedet ja kumppanit ja lähtä hakeen ekaan töistä se läppäri, ja sit yks kaveri koulusta ja sit Jumboon ostoksille. Tääl ei oo mitään. Mä oon vedellä ja leivällä eläny nää pari päivää sen jälkeen ku tulin. R sano viimeks ku sen kaa puhuin (tänä aamuna, puhelimes) et se tulee tänne jotain 6.2. eli ens viikkoo seuraavan tiistaina tai jotain. Oli pieni "puhelinkongressi" ku Juha tuli siihen linjalle roikkuun. Niinku pitkästä aikaa... Ei ookkaan tollasia harrastettu pitkään aikaan vaikka yhteen aikaan oli hirveen suosittuu. No Juha sit alko siitä et jos R:lle sopii ni se vois 4.2. eli ens lauantaina tulle sinne ja voitas tehä kolmestaan jotain niinku vanhoina hyvinä aikoina... R ei aluks ollu hirveen innostunu mut sen oli sit pakko myöntää et parempi se on et Juha kattoo sen kämpän perään ku et se joutus palkkaamaan jonkun joka kävis aina kastelees kasvit ynnä muuta.

Et näyttää siltä et täältä lähdetään sinne evakkoon oikeen joukolla. Kahen hengen joukolla. Mut ei Juha siel varmaan yhtä kauaa oo ku mä. Ehkä jotain pari viikkoo, tai kolme, niin kauan kunnes porukat ehtii unohtaa sen mokailut. Mitähän se on taas tehny??? Ei mitään hajua. Mä en oo hirveesti seurannu niitä sen juttuja. Ennen niinku se kerto aina niistä itte, mut nyt meil on ollu viime vuosi aika vähän kontaktia ku se asu Ruotsissa ja mul oli niin paljon töitä.

No. Mitäs muuta? Puhuttiin me kans tosta "Maailma vs. maailma" -jutusta. Et mitä kaikkee uutta ja ihmeellistä mä nyt joudun kohtaamaan ja mitä kaikkee mä en ymmärrä (niitä sääntöjä ja kummallisuuksia ettei saa kertoo mihkä lähtee eikä mitään nimiä mainita, ja sit se hätänumerolista...) ja mikä tuntuu vähän epäilyttävältä (se hätänumerolista...) ja pelottavalta (se hätänumerolista...). Mikä kaikki mua vähän painaa, ku ei vielä tiedä et miten asiat asettuu. Kaikki on tääl mulle lupaillu et ne kattoo Aksun perään ettei sille käy mitään tai ettei se tee mitään älyvapaata. No toivottavasti. Vitsi kun mun tarttee jättää tää juttu kesken ja jatkaa illalla tai myöhemmin ku tuli tollasta muuta juttua. Nakki soitti et se pääsee aikasemmin ja mä oon nyt PIKKUSEN kiireessä.

*Useaa tuntia myöhemmin* Oli ihan kiva kauppareissu. Vähän eri juttu käydä jonkun muun kaa kun käydä vaan yksin. Ostettiin hirvee kasa suklaata ku pikku Nakilla on taas vähän sydänsuruja. Sillä oli sillon ku mä sen opin tunteen niin aika hirvee morkkis ku se oli ihastunu johonkin samasta koulusta et cetera, eikä se tyyppi välittäny Nakista yhtään. Joo ehkä mä sitä vähän autoin selviimään siitä. Se on kumminki aika avoin tollasista heti ku se luottaa johonkuhun. Et alkaa kertoon jostain jutusta heti ku pääs mun autoon sisälle. No emmä siitä nyt muuta kumminkaan laita ku et Nakki oli olevinaan taas sataprosenttisen varma siitä ettei tää sen ihastus välitä siitä mitään... Se oli ottanu jostain niitten koulun lehdestä sen kuvan ja laittanu kontaktimuoviin ja piti sitä kuvaa koko aika taskussa. Vähän fanaattista. Mut ku se näytti sitä kuvaa ni meikä meinas saada shokin. Nakki ihmetteli ku mä aloin kakoa ku meni sylkee väärään kurkkuun. No se sen ihastus on eniveis liikkunu yhen tyypin porukoissa kenet mä tunnen ku oon niille järjestäny joskus ruohoo jotain bileitä varten...

Ja kyl se varmaan Nakista kiinnostus kans jos Nakki vaan sais aikaseks mennä joskus puhuun sen kaa. Se näyttää vaikeestilähestyttävältä ja jotenki niin überkuulilta ettei niinku oikeen kukaan uskalla sen kaa puhuu, mut ei se sisältä sellanen oo. Ku mä sen kaa pari kertaa oon puhunu niin ihan tavallinen se vaan on. Niinku kaikki muutkin. Vaikka onkin klikkinsä hyvännäkösin (ja kyl se on überkuul...) ja ulospäin vähän viilee. Ettei jaksa puhuu paljon kenenkään kans. Ja se on kyl vielä ainaki mun tietojen mukaan vapaa. Ja Nakki vois hyvinki olla sen tyyppiä. Mut ei siitä sit muuta... Emmä ihan tolleen Nakille sanonu mut rohkasin sitä eniveis. Tekeen alotteen. Ku se on vähän saamaton. Vaikka kyl sen mieli tekee usein mennä puhuun jolleen sen ihastuksille, ja olis sil sanottavaakin, mut ei se vaan jotenki pysty.

No mä oon tänään ollu vähän ylikierroksilla. Tarttee jotain... Et tulis alas ku kohta pitäs mennä nukkuun (ei haluu nukkuu, haluu bilettään) ku mun tarttee huomeen auttaa Aksuu kuljettaan huonekaluja, heti aamusta. Mut huomeen illalla on bileet. Meikäläisen kämpillä... No voi ainaki nukkuu sunnuntaina ihan miten pitkään haluu.