Vaihteeks kiinalaista perinteistä musaa täs soimas. Aurinko tuli pilvistä esille. Mistähän mä oon tän levyn hommannu, ja millon?? Ei mitään muistikuvaa. Ihan okei noin vaihtelun vuoks. Mul on tääl "toimistos" tän kivan pikku homeongelman takia kalusteet ihan sekasin. Onneks sai osan hyllyjä laitettuu takas ja kaikki tavarat takas hyllyyn. Mahtuu vähän helpommin. Mut on pakko edelleen istuu ihan vinossa näyttöön nähden eikä pääse meneen läpi tonne toisiin huoneisiin. Et pääsee sisälle vaan toisesta ovesta. Siis keittiön puolelta. Ihan hyvä niin ku S oli tääl viikonloppuna ja se laitto sen huoneen oven sit lukkoon. Joo ei kyllä paljoo kiinnosta mitä se siel puuhailee.

Tai siis mitä niin salaista jollain 16-vuotiaalla on... Heh.

Muuten otin tehtäväkseni 2 isompaa hommaa, niinku omien töitteni lisäks (yritetään nyt saada sitä SFS:ää uutta versioo kesäks tehtyä ja mä sinne Suomeen joudun meneen pitkiks viikonlopuiks nyt Maaliskuussa vaikka tuli jo sovittua et mä täällä päin edelleen asustelen. Voi olla et saan toisen kämpän eli siis sen missä tän talon omistaja just nyt asuu, et se muuttas tänne takas sit), yks ISO juttu E:lle mikä toisaalta on aika helppo. Sellanen "sisustus"-juttu. Ei nyt tarvi kenenkään siitä mitään enempää tietää. Ja se toinen vaikeempi on siis tän talon omistajalle, samanlainen juttu mut ne huoneet on tosi vaikeesti lähestyttäviä, kaks pitkulaista päällekkäin ja niihin pitäs nyt saada joku yhteinen teema joka vetää väkee. Oli meil jo yhteisiä hyviä ideoita niitten suhteen ja päätettiin luopuu "Rämeestä" vaikka molemmat oikeestaan haluttiin se säilyttää (siis ton nimityksen tunnistaa kyllä asianosaiset tai ketkä on kuulleet siitä mestasta O.o), mut mä sain sit sen LOISTOidean siitä "asia spa"-jutusta ja se tod. näk. toteutetaankin. Siis vaikka itse sanonkin niin aivan uskomaton idea... Kerrankin on itteensä tyytyväinen.

Käsi on taas vähän kipee, se viime syksyn rasitusvamma antaa taas kuulua itestään, ku joutuu kirjottaan tälleen vinossa ja ku hiirtä on tullu taas käytettyy aika runsaasti. Pitäs enempi tehä vasurilla kaikkee, sitä hiirtä vois käyttää vasurilla aina sillon ku ei tarvi mitään sillä piirtää tai muuten tehä mitään Photoshopilla ja kumppaneilla.

Nyt esmes kun joutuu kirjottaan vinossa ni vois sen hiiren laittaa vasemmalle puolelle. Joo siis sen vaikeemman extrahomman lisäks mä aloin suunnitella niille siihen lisäks yksii (tai kaksii tai neljii) bileitä ja ku E kuuli siitä ni se onnitteli et mä vähän potkin niitä vastuullisia tekeen asioille jotain. Ja oon silleen ahkera. Mä kyl epäilen edelleen sen kundin maksukykyä vaikka se lupas et kyl se ne rahat jostain repii. Mut niitä bileitä mun on pakko sponssata ja R lupautu toiseks sponsoriks ja mä hoidin jo (ainaki) yhen DJ:n sinne. Heh. Sehän oli ihan innoissaan ku pääsee taas vaihteeks ulkomaille soittaan. Viimeks se tais olla siel R:n järkkäämissä tän yhen synttäribileissä... On taas tietty ollu kaikkee puhelinkeskusteluja mahdottomiin kellonaikoihin ton jutun takia. Vähän väsy. Eikä ihan hirveen hyvä olo ku meinas tulla flunssa ja ku on ollu jotenki synkkä keli. Pilvistä ja ku mulle laittaa tekstareita jotkut tutut kotoo ja kertoo ongelmistaan. Vaikka siis nää hommat edistyy ja meikäläinen tulee ihan hyvin toimeen kaikkien kaa. Ja siis ne loistoideat piristi. Mut ei toisaalta niin paljoo ku mitä sellaset yleensä. Jotenki vaan alavireinen olo. Ei kiinnosta asiat silleen yhtä paljoo ku aikasemmin. Tietty mä oon tosi ilonen noista extrahommista, ku niillä saa tiettyä kokemusta niistä jutuista ja E ehkä antaa mun tehä muitakin vastaavia juttuja jos se on tulokseen tyytyväinen. Ja sen luottamus on mulle tosi tärkeetä. Ja siis se et voi nostaa osakkeitaan sen silmissä. Ku me ei olla oltu yhtä paljon tekemisis ku mitä meikä luuli aluks, ja se tietty oli vähän masentavaa huomata. Ku sillä on vaan niin paljon kaikkee muuta juttua.

Muuten vaan ollu aika hiljasta. Mitä nyt parit bileet mut ei nekään mitään ihmeempia ole ku yrittää pysyy selvänä. Ei niinku nauti mistään samalla tavalla. Ja sama ongelma tuntu olevan muillakin ku viimeks ihmiskontaktia oli. Öh, maanantaina. Ja oon mä paremmalla tuulella aina sillon ku saa olla ihmisten kans tekemisis. Kaiken paras jos vielä voi olla avuks jossain jutussa. Tekee ruokaa tai jotain ku toiset ei jaksa. Tai jo sekin auttaa et saa marketin parkkipaikalla auttaa ruokakassit jonku autoon, tai voi avaa oven jolleen jossain, tai just tolleen järkätä bileitä ja muuta.

Vähitellen alkaa hahmottua se vaikee homma pään sisällä. Kohta valmis paperille laitettavaks. Materiaalit et cetera. Bambua oli toive, ja se toteutetaan. Ja alakertaan edelleen mustat seinät mut ne mä haluun maalauttaa uudestaan ku se mattapinta jotenki vaikuttaa likaselta ja vanhalta. Tunkkaselta. Ja niihin seiniin on jääny jälkiä niistä loosheista mitkä siel oli ennen. Mut se nykyinen istumapaikkasysteemi on ihan okei, vähän pitää vaan muuttaa sitä alakerran yleiskuvaa ja se on hölmöö ku ihmiset jotka haluu yläkertaan joutuun meneen tanssilattian poikki. Se juttu, ja sit pari muuta epämääräsyyttä pitää vielä miettii. Ja yläkertaa ja yläkerran istumismahollisuuksia. Tietty se "asia spa"-hommeli vie tilaa ja pienentää kapasiteettia mut vois yläkerras tehä sellaset ulokkeet seinään mitkä olis istumapaikkoja. Niinku teoriassa se toimis, ja mul oli eilen tapaaminen yhen ammatti-ihmisen kanssa kuka sano et käytännössäkin sellanen olis mahollista, eikä maksa ihan tolkuttomasti, ja sil oli jo firmakin valmiina mielessä joka sellaset vois tehä.

Joo mut liikaa ei sais keskittyy noihin extroihin kun jos ensinnäkin tän vaikeemman maksupuolta ei saada kuntoon ni siitä on mulle jo vähän haittaa, ja jos laiminlyö sen SFS:n niin siitäkin on ISO haitta jos ei saadakaan sitä kesäks valmiiks ku se menee sit muitten projektien päälle. Ja jos keskittyy ja antautuu liikaa noille sivuhommille niin sit ku ne on hoidettu niin tulee hirveen tyhjä olo. Joo maksupuolesta tuli mieleen et sen voi varmaan hoitaa mun firman kautta eniveis. Ei mitään ihmeen pimeitä shekkejä, ja ku mun firmas nyt kerta on se osasto tälläsille jutuille. Vaikka se on vaan sellanen sivuprojekti, tai niinku huvikseen voi tehä sellasia kokeiluja mut elanto tienataan muita kautta.

Pitäs lopettaa tää jauhaminen ja alkaa piirtää niitä huoneita. Mut toisaalta vois tehä jotain täs koneellakin. Telkasta ei tuu mitään eikä netti toimi ku tyypit kaivelee kaapeleita maasta täs lähellä. Eikä niinku mitään muita töitä millään jaksas... Joo ei millään.