Nyt on jo helpottanu stressi. Ainaki vähän. Ja meni taas sitä Heaven 8:ia kans... Sisuskalut ei tykkää. Mut se rentoutti ihanasti. Ja sisuskalut sain kuntoon teen litkimisellä.

Oli tänään kyl vähän stressiä kaikesta huolimatta. Ku aamul meille pölähti ihan jostain tyhjästä yks S:n entinen kaveri ketä se ei oo nähny tosi pitkään aikaan. Hakemaan apua se tuli. Kädes valtava tulehtunu haava ja asustellu ulkosalla neljä päivää ku ei uskalla takas lastenkotiin mennä. Joo sit lähettiin yhelle klinikalle minkä S tuntee (on ollu siel kerran paikattavana ku B oli murjonu sitä pahasti) ja ei mee kauaakaan ku kytät soittelee paikat läpi ja ettii sitä poikaa. Lähtiin ihan suosiolla niitten mukaan ku mä sanoin ettei kannata vastustella ja on paras selvittää se juttu heti paikalla ku valehtelusta ei oo hyviä seurauksia. Mä hoidin sit sille asianajajan kans ku kävi sitä sääliks ku se joutuu taposta tilille. Ilmeisesti vaan joku hätävarjelun liiottelu ja aineissa se oli ollu kans. Vähän vaan välil huolestuttaa et S joutuu kans kuulusteltavaks ku se on jotain pari vuotta sitte kuulunu siihen samaan jengiin, ja vaikkei se oo tehny mitään älyvapaata ni koskaan ei voi tietää etteikö joku niistä ex-kavereista ilmianna sitä jostain mitä se ei oo tehny. Ja meikäläinen lähtee Dubaihin tänä iltana. Kiva kiva. Se asiainajaja on kyl hyvä tyyppi ja mä luotan siihen et se pitää kaikesta huolen, ja ku E sen lähetti ku mä sille soitin ja ruikutin. E lupas maksaa koko hoidon kans. Ja onhan S:l noita aikuisia kavereita kehen se voi luottaa ja ketkä auttaa sitä, jos se ei kestä olla tääl yksikseen.

Ja B tulee takas joskus ens viikon alkupuolella. Onneks. Emmä olis mitenkään voinu perua tota Dubain juttua. Ja oli aikomus sen jälkeen lentää Suomeen ja olla siel muutama päivä ja tavata porukoita, ku jotkut on taas kaipaillu mua (chatissa kävi ilmi ku viimeks olin mun kanavalla), ja olis se mustakin ihan kiva nähä niitä.

Oon muuten jo suunnitellu vähän joulua ja millasia bileitä meinaan pidellä. On ollu toi 12.10. hautomossa eli tauolla ja R on kai sitä enemmän miettiny. Selvis onneks ne dj-sotkut ja B hoiti homman vaikka mä pelkäsin et kukaan ei suostu tuleen sinne näin lyhyellä aikavälillä. Mut ne sen kaverit tulee sinne ja yks kaverin kaveri niitten lämppäriks ja resident ja sit vielä joku kenen nimee en enää muista, niinku yläkertaan sinne asia spa -huoneeseen. Eli vähän niinku standardi-porukat. Mut ainaki yks huoli vähemmän. Nyt pitäs vielä ne liput saada painettua ja klubi koristeltua ja catering koska nyt on jotenki niin IN tarjota joka paikassa jotain pikku naposteltavaa, ja tolleen on kyl hyvä tehä jotain sen imagon eteen ku tietty toivois et sinne tulee porukat useemminki. Onhan se kyl vissiin ihan hyvin menestyny niitten avajaisten jälkeen. Vähän pitäs oikeestaan jo sen toisen mestan tuottaa stressiä mut mul on hyvä suunnitelma miten ja missä järjestyksessä mikäkin työ tehdään eli kyl se pitäs aika helposti saada luistamaan. On meinaan jo vähän kokemusta kertyny ton Dubain jutun kans. Onneks se on ohi! Oli se ihan kivaa ja saa sillä mun omaakin mainetta vähän kasvatettua ja niinku pisteitä kerättyä, mut oli se toisaalta kans aika raskas juttu. Ku se mesta on niin valtava. Ja mul on hiukan ongelmia yksityiskohtien kans.

Joo mut se joulu... Varmaan kutsun vaan mun luo kaikki ketkä haluu tulla. Tarttee leipoo pullia ja pipareita ja kaikkee. Torttuja yms. Ja suolasiaki paloja. Jotain juustotankoja vois ku ne on aina menny hyvin kaupaks. Ja vois tehä paljon noista etukäteen ja laittaa pakastimeen. Mul on alakerras sellanen iso arkkupakastin mikä ei oo päällä, mut vois sen laittaa päälle ja tehä ruokia varastoon. Et ne tarvis sit vaan sulattaa ja lämmittää. Ake meinas et sen ehkä pitää olla niillä kotona jouluna. Outo juttu. Ku ei sen mutsi ennenkään oo halunnu et se olis kotona. Mikähän sille on tullu? Mut Ake varmaan miettii asiaa toisen ja kolmannenki kerran ja sitä et kummassa paikassa se on mieluummin, niillä vai mun luona - ja veikkaan et mä voitan mennen tullen. Mun luona se on turvassa (ei oo ketään vaihtuvaa isäpuolta heittämäs sitä mäkeen kesken aattopäivällisen) ja tietää et se hyväksytään sellasena ku se on (eikä oo ketään mäkättämäs sen huumeidenkäytöstä ja siitä ettei se osaa pitää itestään huolta).

Tarvis kans vähän miettiä sitä uuttavuotta. Jo hyvissä ajoin. Et jos osa niistä ketkä tulee mun luo aattona, makaa mun nurkissa edelleen uutenavuonna. :( Pitäs itte olla jatkuvasti skarppina ja pitää huolta ihmisistä. Toisaalta sillon mä kyl oon elementissäni, mut jos haluu ite kans välil rentoutuu ja pitää hauskaa ni voi olla vaikeeta saada ketään muuta skarppaan mun puolesta. Ku ei voi kato luottaa siihen et ihmiset on vastuuntuntosia ja pitää itestään huolta. Ei tossa porukassa. Et ku mä haluisin olla välil kiltti Mikille ja kutsuu sen mun luo, ja sit PK8:n kans ku mä niin usein huudan sille chatissa ku se on vaan niin ärsyttävä, ja ku ilmeisesti aika harva on sille kiltti ihan vaan kiltteyden takia ja musta tuntuu et se on ajautunu vähän huonoille teille. Niinku siinä suhteessa et nyt ku se on kasvanu ja itsenäistyny ni sen itsekontrolli on kans menny huonompaan suuntaan eikä se pysty sanoon ei oikeen missään asiassa. Ja jos kukaan muu ei ni se ja Miki viimeistään tuo huumeet kehiin ku ne ei vaan voi olla ilman. Missään juhlissa nimittäin. Arjesta en tiiä. PK8 ehkä vielä mut Miki ei varmaan. Toisaalta vähän huolestuttaa just se jos mä kutsun Mikin, ja ku sil on niitä velkoja. Ei se mitään haittaa vaikka se ois mulle tonnin auki (950 on jo), mut muut ei oo velkojen suhteen yhtä anteeksantavaisia ku mä. Ku mulla on varaa olla välittämättä. Ja monelle muulle se raha vaan on tosi tärkeetä oman elämisen kannalta. Mut kai se hyvin menee. Mä vaan huolestun etukäteen aina kaikesta, vaikkei sit oikeesti tapahtuskaan mitään. Et Mikikin tietää missä sen raja menee eikä se niin hullu oo et vetäs mitään sekasin ja saattaahan olla et se pysyy viinalinjalla koko joulun, enkä mä oikeesti usko et kukaan tosta porukasta menis PK8:lle mitään myymään/lahjottamaan (ensinnäkään se ei pysty varmaan maksamaan ja toiseks kaikki tietää miten vastuuton ja holtiton se on ja suurin osa on aikuisia joilla on ees suurin osa järjestä tallella).

Chatissa pitäs varmaan useemmin roikkua et pysys ajantasalla mitä ihmiset puuhaa. Mut ei vaan jostain syystä oo ikinä aikaa. Ja sit ku on aikaa ni siel ei oo ketään tai niil on kello kolme yöllä tai kukaan ei keksi mitään hyvää puheenaihetta eikä nyt koko aikaa voi omistakaan jutuista jauhaa. Ja on pakko myöntää et jotenki siitä puuhasta on menny maku vuosien varrella. Ei vaan enää jaksa. Joo ehkä mä oon kasvanu. Ja sit ku sinne on tullu niin paljon uusia ketä mä en tunne, tai tunnen vaan ohimennen eikä niistä tiedä et paljonko ja mitä voi kertoo ilman että syntyy mitään ongelmia. Joo ehkä mä oon kasvanu. Ja noi työjutut vie nykyään niin paljon mun aikaa. Et vapaa-aikansa käyttää mieluummin IRL ihmisten kanssa oloon.

Mut nyt pitää lopettaa. Tuli taas pitkä juttu. Pitää pakata loput kamat mitä ottaa mukaan ja syödä jotain ja soittaa tolle Y:lle jos se viettäs illan S:n kans ku se vaikuttaa just nyt taas vähän masentuneelta. Ja sitä pelottaa se ku B tulee ens viikolla takas, et ne riitelee tai et B käyttäytyy taas vaihteeks väkivaltasesti tai oudosti. Vaikka mä oon kyl saanu meilien pohjalta sen käsityksen et on se just nyt ihan kunnossa, ei oo mitään ihme psykoosia meneillään, masennus on menny ohi ja se vaikuttaa siltä et sitä kiinnostaa taas enempi olla ihmisten kans tekemisis. Ku sillon ku sillä on huono kausi ni se tuppaa eristämään ittensä kaikista kontakteista. Ja alkaa käyttäytyy omituisesti ja pelottavasti. Joo mä tosiaan toivon et se ja S tulee toimeen keskenään ja et se vähän pitäs huolta S:stä, siitä huolimatta et ne on eronnu. Voihan ne silti ystävinä pysyä ja tehä kaikkee yhessä.