Have you ever been mellow... Joo mullon nyt jotain vähän nopeempaa soimassa ku on vähän ku nousu... Tai siis sellanen energinen olo. Saanu levättyä eikä se Dubain homma ookkaan niin iso ku mitä sai kuvan niitten ekojen kuvien perusteella. Tai siis iso se on, mut siinä ei sitä hommaa oo niin hirveesti ja ku selvästi porukat haluu sinne jotain "länsimaisempaa" lookkia. Katottiin kans sitä pihaa ja tuli jo ideoita ja puhuttiin sen kans kuka tekee sen pihan et miten niitä ideoita vois toteuttaa. Yks panssarilasiseinämä uima-altaaseen tulee, se oli mun idea, et terassilla istuvat voi katella uivia ja päinvastoin. Aulaan on kans tulos yks aika iso akvaario niinku poikittain ovien eteen et se on eka asia minkä porukat näkee ku tulee sisään. Ja sen takana on sit leveet portaat mitkä päättyy niinku ekalle tanssilattialle, tai sellaseen tilaan mistä pääsee toisaalta terassille ja sit epäsymmetrisiä tai puolisymmetrisiä portaita muihin kerroksiin. On se vähän friikin näköstä ku sellanen rakennus nousee keskeltä dyyniä lähestulkoon ja ku se piha on tosi vihree niinku paratiisi ja ympäril on pelkkää hiekkaa.

Joo mut oikeestaan mun piti tehä tästä puhdas Kaverit-postaus. Ei vaan oo niistä mitään sanottavaa. Tääl on kyl meno menny sellaseks et tarvin kohta loman, ja pitkän loman näistä naamoista. Siis ku viime yönä mä olin just nukahtamaisillani ja yks tulee huoneeseen ja rupee kaiveleen jotain laatikoita, ja mä nousin istualleni ihmetteleen mitä kaveri puuhaa ni se vetäsee sieltä esiin hirveen puukon mis on kolkytsenttinen terä, sahalaitaa ynnä muuta. Joo emmä siis oikeesti kyl pelästyny ku sen kans nyt voi odottaa mitä tahansa ja jotenki mä oon jo tottunu siihen. Mut ei ollu mitään kivaa kateltavaa. Sillon nyt joku levoton kausi tai jotain. Kuljeskelee ympäriinsä ase kädessä. Se on ollu tääl kotonaan nukkumas, mut oli pari yötä et se oli ilmeisesti nukkunu autossa jossain tien varres.

Ja sit pikku S, se asuu nyt siis vähän aikaa R:n luona mut on tosi masentunu ja peloissaan et B:lle tapahtuu jotain ku se ei oo kattomas sen perään. Tai niinku se (ja varmaan ihan syystä) on huolissaan et B menee ja tekee jotain älyvapaata. Et niinku hiukka liian levotonta on meno just nyt. Onneks mul ei oo mitään stressiä just nyt.

Tai niinku stressin suhteen, on saanu levättyä sen edellisen jälkeen ja ne Dubain päivät oli vähän ku lomaa, oikeeta lomaa vaikka olin mä tapaamas myöskin omia kolleegoitani ja hoitelin vähän työasioita ja sen et toi iso homma menee mun firman kautta eikä yksityisesti ku silleen on helpompi. Ja sit tää mennyt viikko on ollu aika hiljasta, oon piirrelly kaikkee ja ollu yhteydessä emailien ja nettikonferenssien kautta ihmisiin ja hoitanu pikkujuttuja pois alta et olis nyt kesällä aikaa paneutua noihin isoihin. No välit meni poikki Intoon, täysin. Toisaalta vois sanoo et evvvk, mut toisaalta tuntuu kans vähän pahalta et ei olla enää ees puheväleissä. Oli jättäny mulle viestiä yhen toisen kautta (irkissä) et ei kannata enää ottaa yhteyttä. Joo on vähän ku eletty erilleen ja meillon ihan eri intressit nykyään ja mennään molemmat eri suuntiin. Jotenki on ehkä parempikin näin. Ja jotenki on parempi et meni välit Intoon ku et ois välit poikki Christianin kans. Ku sillä on mulle jotenki yhä kaverina merkitystä. Ja se on hyvä tyyppi sillon ku puhuu sen kans virallisia juttuja. Niinku noi mitkä liittyy "Systemiin", et se tajuu mitä mä tarkotan ja mitä mä haluan siltä, eikä oo mitään ristiriitoja niin kauan ku pysytellään sillä virallisella tasolla. Et kumpikaan ei puutu toisen yksityiselämään.

Mitäs muuta nyt olis kavereista sanottavaa? Lähinnä oon ollu S:n tai R:n kans nyt viime ajat. Huolehtinu vähän S:stä ja tehny sille ruokaa ku B oli omilla teillään ja muuten nähään melkeen joka päivä R:n kans ja puhutaan kaikkee. Sille on jotenki tosi helppo puhuu. Et ymmärretään toisiamme melkein sanattomasti joskus. Vaikka joskus tulee ihan pieniä juttuja mistä ollaan eri mieltä, niinku nyt toi Birdy-juttu, mistä R meinas et se ei kuulu mulle hoidella toisten asioita ja R olis halunnu odotella vaan ihan rauhassa ja kattoo mitä B tekee vai tekeekö mitään. Mut vois toisaalta sanoo et mun ihmistuntemus sanoo et B ei olis tehny mitään asialle, ja sen takia on parempi et joku muu puuttu siihen ennen ku on liian myöhästä ja ennen ku joku joutuu kärsimään siitä et B ei tee mitään. Siis tod. näk. se itte. Mut on varmaan ihan hyvä näin, et sen ei tarvi tehä päätöstä ku sille se on näköjään tosi vaikeeta. Joo ja ainakaan se ei oo ottanu mitään aineita nyt vähään aikaan. Siis sen edellisen jälkeen.

Joo muuten aineita... Menin R:n kehotuksesta tekeen yhen alotteen yhessä asiassa minkä tarkotus on etupäässä tuottaa vähän lisää rahaa ku siitä nyt on puute. Ryhdyttiin "liikesuhteeseen" K:n kanssa. R meinas tästä jotain sellasta et mä ikäänkun osin ottasin sen paikan, tai tulisin sen selkärangan tueksi. Niinku toistaa vanhoja kuvioita, meinaan E:n kuvioita, ku sillon ollu samankaltanen liikesuhde K:n kans ja K on vaikutusvaltanen. Ja mullon K:lle suorempi linkki tarjolla ku mikä sillon nytte. Ja K:n ystävyys voi olla mulle tulevaisuudessa tosi hyödyllinen ja tärkee. Vähän tällänen asia mistä ei voi puhuu suoraan, et kierretään vaan kuumaa puuroa, mut ei voi mitään. Ei olis oikeen varaa vaarantaa koko prosessia...

Ei nyt enää jaksa tota hardcoree kuunnella. Alkaa olla vähän väsyny olo. Jotenki tulee kans vähitellen sellanen tunne ettei enää kiinnosta mikään. Tai niinku ei kiinnosta nää kuviot täällä. Ja ku eräät on liian levottomia ja mulla itseasiassa vois olla pelättävääkin niitten taholta. Et mitä järkee on istuu tulivuoren päällä ja odottaa et se purkautuu? Kyl mä halusin järkätän tonne SF:n vielä parit bileet mut niitä ehtii hoidella myöhemminkin. Et oli vähän suunnitelmissa lähtä ens viikolla takas Suomeen ja olla Suomessa juhannukseen asti, eli toisiappäin ku mitä aiemmin oli suunnitelmissa. Ja sit tulla juhannuksen jälkeen joskus ehkä heinäkuun alussa tänne vähäks aikaa ja katella sit et mitä tekee. Olivat siellä kotona ottaneet kaks uutta tyyppiä meille töihin ku alko työt ruuhkaantua, niinku apulaisiks vaan pariks viikoks. Et pitäs varmaan kans niitä firman asioita hoidella. Pitäs pitää kolleegoihin ja työntekijöihin henkilökohtanen suhde niin et osaa puuttuu ongelmiin heti sillon ku ne alkaa syntyä. Et oon mä jotain E:ltä oppinu. Ku se on aina yrittäny hoidella kaikki pienetkin jutut itte, tai pitää sellasen suhteen alaisiinsa et pääsee käsiks ongelmien alkusyihin. Sen on tietty nyt olosuhteiden pakosta pakko rajottaa sitä ja se on jotenki etäisempi eikä ota kantaa enää ihan pikkujuttuihin. Mut mulle se on ihan hyvä opetus ollu. Ja se ku näki mitä tapahtu siinä firmassa missä mä olin ekaks töissä, sit osakkeenomistajana ja sit yhtiökumppanina. Eli porukat läks tiehensä jos tuli ongelmia, ku kukaan ei halunnu tietää mitä niillä oli sanottavana eikä kukaan niinku huolehtinu siitä et firman sisänen kommunikaatio pelaa. Ja niinku vois sit olla esimerkkinä omille alaisilleen et ne omalta osaltaan auttaa tekeen asioista läpinäkyvimpiä. Onks tää muuten vähän taas kapulakieltä ku termit pitää kääntää suomeks...? Joo mut läpinäkyvyys on aina hyvä juttu. Ja oikee organisointi, ja on kiva ku tietää heti ku tulee ongelmaa et missä on vika. Joo silleen olis kiva rohkasta alaisiaan tuleen suoraankin mun luo jos niillä on joku ongelma. Et ei aina tarvi kaikkee käydä Ramonan kautta ku siinä matkalla se juttu muuttuu ja voi olla et ongelma kohoaa toiseen potenssiin. Mut ei saa liikaa paneutua tietty siihen läpinäkyvyyteenkään kun voi tulla piankohta burnout. Kaikki pitäs olla tasasta ja oikeissa mittasuhteissa. Et ei saa sit samantien ryhtyä sellaseks kenen olkaan kaikki voi itkee itkunsa ja kelle tullaan valittaan ihan pikkujutuista. Et sellanen juttu kuuluu kans asiaan et rohkasee alaisiaan hoitaan ongelmansa oma-alotteisesti. Et ne kans näkee asiat oikeissa mittasuhteissaan.

Tästä nyt tuli vähän tällenen Työt ja hommat -postaus. Mut ei oikeen oo nyt mitään asiaa. Rupesin niinku tekeen tikusta asiaa... Oon miettiny niitä bileitä, et minkä antas niille nimeks ku noi nyt oli Re-opening. Ja sit sitä et miten isossa määrin R osallistuu siihen projektiin, niinku sponsorina tai järkkärinä. Siis miten ison siivun se haluaa tuotosta itelleen. Mut sillä ei oo sellasta rahapulaa tai jatkuvaa rahantarvetta ku mulla, ku siis suurin osa mun rahoistahan menee firman kustannuksiin. Jotenki tuntuu siltä et mun pitäs käydä joku kurssi missä selitetään kaikki et miten hoitaa firmansa rahotus ja kaikki ne vinkit et miten säästää veroissa kun siis joskus tuntuu siltä et meikä tukehtuu veroihinsa. Et ei voi olla totta miten hirveen määrän veroja maksaa ja tuntuu siltä et kaikki muut pääsee tosi paljon vähemmällä. Et mä teen jotain väärin. Ja joku sellanen pörssi-tiedotusjutska olis kans kiva. Ku mä en oikeesti tajua tosta pörssijutusta mitään. Siis niinku miten pitäs osakkeidensa kans menetellä ja miten saada suurimmat voitot. Et cetera.

Mut siis niistä bileistä, syksylle on tietty Season's end. Mut vois, jos hoitas ne firman kautta kans, tai ton Freezin ku se tossa roikkuu firman kasvaimena, niin ottaa jonku erityisen nimen ku Freez presents on vähän heikko. Siis mul oli tos vähän aikaa sitte joku aiheeseen liittyvä loistoidea mut mä oon unohtanu mihin mä sen muistilapun laitoin. No joo noita on aikaa miettiä vielä. Ja enempi mua nyt kiinnostas tää Dubain juttu... Mä nyt jumituin niihin epäsymmetrisiin portaisiin ku mä en tykkää niistä jotenki, tai se "kakkosaula" on jotenki epämääränen paikka tai ei tuu mitään sulavaa jatkoa sille eteisaulalle. Ehkä se on vaan liian avoin ku se akvaario eteisessä jotenki madaltaa sitä huonetta, niinku et se on liian iso hyppäys siitä sit siihen palatsin aulaan mikä sitä seuraa. Et ne palatsi-elementit pitäs karsia kokonaan pois vaikka tietty vähän sääli ku ei se mesta niin vanha ole. Tää vanha meikäläisen vika et pitäs olla säästäväinen... Pitää vaan yrittää sabotoida se säästäväisyys-geeninsä jotenki. Ja siinä mestassa on vielä se sama vika ku SF:ssä, eli kulkutiet menee  tanssilattian poikki minkä sai SF:ssä ratkastua sillä et laski ne istumapaikat askelman alaspäin maan sisään ja tanssilattia oli korokkeena siinä keskellä. Et tarvis jonkun tosi tuoreen idean nyt tähän. Eikä saa miettiä sitä et paljon se maksaa ku sillä ei oo väliä eikä se oo mun ongelma. Mitähän tähän nyt keksis? Jos eristää sen tanssilattian siihen keskelle vaikka ympyrään tai oktagoniin ja kulkutiet menee siitä sivuitse. Joo tai sellaseen niinku pallon sisälle. Joka on avoin yhestä päästä DJ:n suuntaan. Jos niissä pallon sivuissa olis pienet raot, tai jos ne olis kangasta et voi ittensä tunkee siitä välistä sinne pallon sisälle. Tai ei pallo, ehkä sellanen kuutio joka on siis kangasta, tai sellanen missä on seinät ja kulmissa aukot mistä siihen pääsee sisälle, ja kulkutie terassille olis eri tavalla, jotenki samaan tyyliin ku eteinen, ja kuution molemmilta sivuilta nousis minimalistiset portaat seuraavaan kerrokseen. Ne vois tehä vaikka lasista ja valasta jotenkin, tai joka portaassa olis neonputki sisällä, sinistä tai vihreetä tai molempia...